۱۲۳میلیارد ریال در بخش معدن هرمزگان سرمایه‌گذاری شد

عصر معدن- بخش خصوصی در حوزه معادن هرمزگان در پنج ماهه اول امسال ۱۲۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است.;

۱۲۳میلیارد ریال در بخش معدن هرمزگان سرمایه‌گذاری شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان  اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان مردادماه هفت فقره پروانه بهره برداری معادن در استان صادر شده است.

    ابراهیم سعدینی بیان داشت: بخش خصوصی برای بهره برداری از این معادن بیش از 123 میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده که با این میزان سرمایه گذاری ر زمینه اشتغال بیش از 110 نفر فراهم شده است.

    وی با اشاره به استقبال بخش خصوصی از حوزه معادن هرمزگان، تصریح کرد: وجود تنوع مواد معدنی، هرمزگان را جزو مناطق شاخص معدنی در سطح کشور مطرح کرده است.

    سعدینی تاکید کرد: ظرفیت های سرمایه گذاری قابل توجهی در حوزه معادن هرمزگان وجود دارد و همواره بستر جذابی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

    براساس اطلاعات منتشره سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، تعداد 112 محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف، 25 معدن دارای گواهینامه کشف و 226 معدن دارای پروانه بهره برداری در این استان با مجموع ذخایر افزون بر یک و نیم میلیارد تن وجود دارد.

    در هرمزگان می‌توان برای 20 نوع ماده معدنی اکتشاف انجام داد و معادن پایه این استان شامل سنگ گچ، سنگ آهن، سنگ نمک، سنگ کرومیت و خاک سرخ است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر