دولت از فعالیت معادن برای رونق تولید حمایت می‌کند

عصر معدن- استاندار یزد گفت: دولت از فعالیت بخش معادن که نقش مهمی در رونق تولید و اشتغال مولد و مفید دارد همواره حمایت و همراهی لازم را دارد .;

دولت از فعالیت معادن برای رونق تولید حمایت می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرمعدن» به نقل از ایرنا، محمدعلی طالبی روز شنبه در شورای معادن استان با اشاره به ظرفیت‌های یزد در این بخش مهم افزود: برای افزایش تولید و اشتغال بیشتر، موضوع  معادن و فعالان این عرصه  همواره مدنظر بوده و این روند با قوت ادامه دارد.

    وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌های ضروری برای فعالیت جدی و مناسب معادن با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله امور مورد تاکیدی است که تاکنون بدون مشکلی در استان صورت گرفته است.

    این مسوول اظهار داشت: تسهیل امور معادن در زمینه‌های مورد نیاز با حمایت و همراهی سایر بخش‌های دولتی و مشارکت و پیگیری فعالان این عرصه باید همواره در استان مورد عنایت خاص قرار گیرد.

    طالبی تاکید کرد: پیگیری نیازها در حوزه معادن نقش مهمی در تحقق اهداف نظام و دولت و توجه به اشتغال پایدار دارد و برای رسیدن به طرح‌های مورد نیاز ، ادامه همکاری‌ها مورد تاکید است.

    همچنین رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی  استان یزد گفت: نقش معادن در تولید و اشتغال و توسعه همه جانبه استان موضوع اساسی است که نظام و دولت به آن عنایت دارد.

    سیدمجتبی حسینی پور افزود: فعالان معادن همواره به مسوولیت‌های اجتماعی خود عنایت دارند و قطعا تداوم رعایت مقررات با تعامل و همکاری موجب تحقق اهداف نظام در این بخش مهم است .

    وی اظهار داشت: پیگیری مسائل و مشکلات معادن و حل نیازها جزو امور مهمی است که همواره در چارچوب مقررات انجام گرفته و امیدواریم همه به نقش و رسالت خود در استان عمل کنند.

    همچنین رییس صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: یزد در زمینه  معادن در کشور از جایگاه مهمی به خاطر ظرفیت و ذخایر برخوردار است و رسیدگی به مسائل آنها همواره پیگیری و اقدام می‌شود.

    محمدرضا علمدار یزدی افزود: در توسعه استان و  رونق تولید و ایجاد اشتغال، معادن نقش آفرین هستند و در این زمینه مهم تاکنون اقدام‌های مناسبی انجام گرفته و قطعا با حمایت و همکاری مسوولان ادامه دارد.

    وی همچنین به انجام تعهدات تمام واحدها و همکاری‌ها در چارچوب مقررات تاکید کرد و بیان داشت: دولت با جدیت از حضور و همکاری به خصوص مسوولیت اجتماعی معادن در راستای برنامه‌های مورد نیاز حمایت دارد.

    استان یزد دومین تولید کننده معدنی و یکی از سه استانی است که بالاترین میزان کشف‌های معدنی کشور را به خود اختصاص داده و در حوزه اشتغال معدنی هم جزو استان‌های برتر است.

    حدود 12 نفر به صورت مستقیم در معادن استان یزد اشتغال دارند و با وجود 545 معدن پروانه بهره برداری، این استان رتبه دوم کشور را در ذخیره معدنی و رتبه نخست را در تنوع مواد معدنی به خود اختصاص داده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر