معاون بهره برداری و اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خبر داد:

آغاز فعالیت معدن آنومالی شمالی بافق در آینده نزدیک

عصر معدن- طبق مطالعات انجام شده طی سال‌های اخیر حدود ۵۰ آنومالی یا ظرفیت سنگ آهن و فلزی در استان یزد شناسایی شده است.;

آغاز فعالیت معدن آنومالی شمالی بافق در آینده نزدیک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، حسام مقدم علی؛ معاون بهره برداری و اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در نشست بررسی مسائل و مشکلات کارگری و ذخائر آنومالی‌های تحت پوشش مجتمع فلات مرکزی با بیان این مطلب گفت: خوشبختانه کار‌های مطالعاتی بر روی تمامی ذخایری که معارض نداشته اند انجام شده و باعث افزایش ذخیره قابل توجهی در استان شده است که به صورت پیوسته فعال سازی می‌شوند.

    وی در ادامه افزود: در حال حاضر در حوزه استان یزد حدود 250 میلیون تن ذخیره جدید اکتشافی در حوزه سنگ آهن داریم و همچنین امیدواریم با وجود ذخایر متعدد در حوزه‌های ذغال سنگ حرارتی و فسفات بتوانیم آن‌ها را توسعه دهیم.

    معاون بهره برداری و اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به اینکه از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی چند معدن از جمله زاغیا در مرحله فعال سازی شده است، تصریح کرد: فعالیت معدن آنومالی شمالی بافق هم به زودی به طور جدی آغاز می‌شود و ظرفیت بیشتری را در بحث کنسانتره و سنگ آهن برای استان فراهم می‌کند.

    مقدم علی خاطر نشان کرد: بحث کارخانجات کنسانتره را به طور جدی پیگیر هستیم تا با واگذاری، معادن موظف شوند که کارخانه فرآوری هم احداث کنند که سهم قابل توجهی در توزیع در اختیار ایمیدرو قرار گرفته تا بتوان توزیع را مدیریت کرد.

    معاون بهره برداری و اکتشاف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با بیان اینکه بالغ بر 40 درصد توزیع در اختیار ستاد وزارت صمت قرار گرفته تا صنایع پایین دست بدون مواد اولیه و سنگ باقی نمانند گفت:در راستای طرح جامع باید بالانس بین مواد اولیه انجام شود که این اقدام نوید دهنده رشد توسعه صنعتی شهرستان است.

    افزایش 350 نفری نیروی انسانی با فعال سازی بخش‌های جدید

    وی همچنین با اشاره به بحث نیروی انسانی بیان کرد: سعی شده اشتغال موجود پایدار بماند، زیرا فعالیت‌های معدنی پایداری طولانی مدت دارند و در بحث اشتغال جدید، با فعال سازی بخش‌های جدید بالغ بر 350 نفر نیروی جدید جذب می‌شوند که ظرفیت اشتغال بیشتری برای شهرستان فراهم می‌کند.

    گفتنی است هفته گذشته نشست بررسی مسائل و مشکلات کارگری و ذخائر آنومالی‌های تحت پوشش مجتمع فلات مرکزی، نحوه واگذاری ها، سرمایه گذاری، بهره برداران معادن و تسریع در احداث واحد‌های جوار معدنی در بافق برگزار شد.


     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر