اقدامات پیشگیرانه فولاد هرمزگان در پی شیوع "کرونا"

عصر معدن- ‎در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و استان هرمزگان، شرکت فولاد هرمزگان اقدامات پیشگیرانه خود را در مقابله با این بیماری به کار گرفت.;

اقدامات پیشگیرانه فولاد هرمزگان در پی شیوع "کرونا"
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» علی اکبر محمودصالحی مدیر ایمنی و بهداشت فولاد هرمزگان از تشکیل فوری کمیته بحران پس از گزارش رسمی وزارت بهداشت در خصوص شیوع ویروس کرونا به ریاست مدیرعامل شرکت خبرداد و گفت همکاران ما در واحد HSE از لحظات اولیه شیوع بیماری ، اقدامات لازم در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا را آغاز کردند .

    وی در تشریح این اقدامات گفت :تمامی دستگاه های انگشت زنی در ورودی و خروجی گیت ها غیر فعال شده و پرسنل تنها با استفاده از کارت پرسنلی می توانند از دستگاه حضور و غیاب استفاده کنند .

    ‎وی نصب محلول های ضد عفونی دست در ورودی تمامی ساختمان های اداری و اتاق کنترل ها را اقدام موثر بعدی خواند و گفت : با همکاری روابط عمومی و در راستای آموزش و آگاهی بخشی در خصوص ویروس کرونا، 2000 عدد پمفلت آموزشی چاپ و بین پرسنل توزیع شد و مطالب آموزشی در پورتال شرکت متناوبا در حال انتشار است.

    محمودصالحی از لغو ماموریت ها و دوره های آموزشی خارج از استان و لغو کلاس های آموزشی در داخل شرکت خبر داد و گفت: کارکنانی که دارای علایم سرماخوردگی و مشابه آن می باشند توسط پزشک شرکت معاینه و به آن ها مرخصی با تایید کارکرد اعطا گردیده است. همچنین کارکنانی که دارای بیماری زمینه ای بودند از طریق بررسی سوابق پرونده پزشکی سریعا شناسایی شدند و به آن ها مرخصی دو هفته ای با تایید کارکرد اعطا شده است .

    مدیر HSE فولاد هرمزگان خرید اضطراری اقلام و تجهیزات مورد نیاز مانند محلول های ضد عفونی کننده دست ، گندزداها شامل آب ژاول، الکل ، محلول ضدعفونی کننده سطوح ،پمپ های سم پاشی به تعداد 70 عدد، ماسک فیلتردار، قلام بهداشتی شامل انواع دستکش لاتکس، دستکش نایلونی و ..جهت پیشگیری از این بیماری با همکاری واحد خرید خبر داد و گفت : 8 دستگاه تب سنج خریداری شده و هنگام ورود افراد به شرکت تب سنجی انجام می پذیرد.

    ‎محمودصالحی کاهش دو ساعت و نیم شیفت کارکنان روز کار، تعطیلی رستورانهای سرو غذا و ارائه غذا بصورت بسته بندی با رعایت الزامات بهداشتی، گندزدایی سطوح در تمامی ساختمان های اداری و اتاق های کنترل ، ضدعفونی تمام سرویس های ایاب و ذهاب کارکنان و پدالی نمودن شیر سرویس های بهداشتی به منظور به حداقل رساندن تماس افراد با سطوح را اقدامات پیشگیرانه دیگری خواند که از ابتدای هفته انجام گرفته است .

    ‎مدیر ایمنی و بهداشت شرکت فولاد هرمزگان با تاکید بر اینکه فولاد هرمزگان تا پایان شکست این بیماری اقدامات موثر خود را در پیشگیری از سرایت این ویروس به کارکنان انجام خواهد داد گفت : مطمئنا رعایت بهداشت فردی و عمومی و همکاری همه مردم در شکست دادن این بیماری موثر است وی از  کارکنان فولاد هرمزگان خواست نکاتی که از رسانه های جمعی و بورشور آموزشی و پورتال شرکت در خصوص عوامل بازدارنده از  بیماری کرونا مرتبا منتشر می شود را به خوبی رعایت کرده تا با یاری خدواند و تلاش دسته جمعی از این مرحله حساس عبور کنیم و این ویروس کرونا را شکست دهیم .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر