الزام ثبت آمار تولید در سامانه کاداس برای تمامی بهره برداران معدنی

عصر معدن- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان تهران با اعلام اینکه در شرایط کرونایی، طبق ابلاغیه وزارت صمت تا پایان خردادماه تمامی قرادادها و مهلت های بهره برداران و فعالان معدنی کشور تمدید شده است، تاکید کرد که امکان ثبت آمار تولید بهره برداران از روز گذشته در سامانه کاداس معدنی فراهم شده و تمامی بهره برداران موظف به ثبت آمار خود هستند.;

الزام ثبت آمار تولید در سامانه کاداس برای تمامی بهره برداران معدنی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، علی عبدی با بیان اینکه در سایه ویروس کرونا و پیامدهای منفی که برای کشور داشته است، در حوزه معدن کشور در سطح ملی و سازمان صمت استان تهران سعی شده است تا با انجام برخی کارها، تبعات این ویروس منحوس را به حداقل برسانیم، اظهار کرد: تعدادی از تشکل های ما نیز ورود کرده و به بخش های مختلف کمک کرده اند. در سازمان صمت استان تهران از زمان ظهور کرونا برای حفظ سلامت مراجعین و پرسنل بیشتر کارها را به صورت تلفنی و الکترونیکی صورت گیرد. میز خدمتی که پیش از این نیز فعال بود، فعال تر شد تا ارباب رجوع بتواند خدمت موردنیاز خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری دریافت کند.

    معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، تاکید کرد: از جمله سیاست های سازمان بود که کار را در "میز خدمت" متمرکز کرده و از سامانه های الکترونیکی همچون " بهین یاب"، "کاداس" و... استفاده کرد تا به صورت الکترونیکی به مردم خدمت رسانی کند. علاوه براین وزارت صمت یکسری تصمیماتی را برای ایجاد اطمینان خاطر معدن داران و بهره برداران به ما ابلاغ کرد تا نگرانی چندانی نداشته باشند از این جهت که مهلت  دو ماهه تا پایان خرداد ماه ارائه کرد که تا آن زمان قراردادهای مسئولان تامین معادن و  ابلاغیه های حقوق  دولتی معتبر بوده و استمهال چک های حقوقی تا پایان خردادماه به سازمان داده شد.

    وی افزود: ضمن اینکه تا پایان خردادماه نیز برای ارائه گزارش های عملکرد سالانه نیز فرصت داده شد. ضمن اینکه باتوجه به اینکه برخی از فعالیت های زماندار است، به طور مثال  اگر فعال معدنی تا یکسال مجبور است که گزارش عملکرد اکتشاف ارائه دهد، به مدت سه ماه دیگر تمدید کرد. به عبارتی علاوه بر آن یکسال قانونی، سه ماه دیگر برای ارائه گزارشات فرصت داده شده است. تمدید مهلت صدور پروانه بهره برداری، پروانه اکتشاف، مجوز برداشت، انجام طرح بازرسی و ایمنی معادن، اعتبار پروانه های اشتغال و... توسط وزارتخانه به ما ابلاغ شده و ما نیز اعمال کرده ایم.

    عبدی تاکید کرد: علاوه براین ها، پروتکل های بهداشتی که از طریق نظام مهندسی معدن و خانه معدن ایران  تهیه و به تایید وزارت بهداشت رسیده بود، به کلیه بهره برداران ابلاغ شده است تا با رعایت این پروتکل های بهداشتی کار خود را ادامه دهند. ضمن اینکه ابلاغ شد تا حتما در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام و کدرهگیری را دریافت کنند و با تایید وزارت بهداشت به کار خود ادامه دهند. برخی تشکل های معدنی ما از جمله انجمن صنفی شن و ماسه آبرفتی و انجمن شن و ماسه کوهی استان تهران نیز در این شرایط نه چندان مناسب بسیار به مجموعه  معادن دست یاری رسانند.

    این مقام مسئول در سازمان صمت استان تهران اعلام کرد: از جمله اقدامات انجمن صنفی شن و ماسه می توان به تهیه و تولید شش هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده اشاره کرد که پنج هزار لیتر آن در مجموعه معادن و هزار لیتر هم به کاراگران توزیع شده است. 270 تخت بیمارستانی برای بیماران کرونایی، چندین دستگاه اکسیمتر برای پایش سلامتی کارکنان، چند صد دستگاه تب سنج لیزی نیز برای سازمان و مجموعه خودشان تهیه شده است. بیش از 100 هزار دستگاه ماسک تهیه و بین کارکنان توزیع شده است. ضمن اینکه به بیمارستان ها نیز با تهیه دستگاه های موردنیاز این روزها، کمک رسانی کرده اند.

    معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان تهران در ادامه تاکید کرد: طبق مصوبه و ابلاغ وزارت صنعت، معدن و تجارت، تمامی بهره برداران معدن  موظف شده و الزامی است که از روز دوم اردیبهشت ماه آمار تولید خود را در سامانه کاداس معدنی بارگذاری کنند. این موضوع به صورت رسمی به آن ها ابلاغ شده و امیدوار هستیم که همگی بهره برداران در جریان این موضوع قرار بگیرند. این موضوع به نفع خود بهره برداران است؛ چراکه در این شرایط کرونایی دیگر لازم نیست که برای ثبت آمار به سازمان مراجعه کنند.

    و ی تصریح کرد: امیدواریم که همه بهره برداران آمار خود را ثبت کنند؛ چراکه در غیراینصورت از ارائه سایر خدمات همچون ارائه سوخت،  مواداولیه و ... به آن ها معذور خواهیم شد. براین اساس میزان تولید آن ها در اختیار ما قرار خواهد گرفت تا بدانیم چه میزان نیاز به سوخت و مواد اولیه نیاز دارند که بتوانیم در اختیارشان قرار دهیم. ضمن اینکه برای حقوق دولتی نیز آمار تولید باید ثبت شده باشد. 

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر