معاون تکنولوژی و توسعه فولاد هرمزگان:

عمده نیازهای فولاد هرمزگان بومی سازی شده است

عصر معدن- معاون تکنولوژی و توسعه فولاد هرمزگان درباره برنامه های بومی سازی این شرکت گفت: فولاد هرمزگان هم اکنون با توجه به شرایط حاکم در کشور و روندی که صنایع فولادی آن را دنبال می کنند برنامه ریزی گسترده ای در زمینه بومی سازی در پیش گرفته و در مواردی که امکان استفاده از توان صنعتی کشور در بومی سازی وجود دارد را مورد بررسی قرار می دهد.;

عمده نیازهای فولاد هرمزگان بومی سازی شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲:۰۰

    علیرضا کاظمی با بیان این مطلب به «عصرمعدن» گفت: در این راستا اقدامات خوبی در زمینه ساخت قطعات مکانیکی و گاهی برقی انجام شده است. همچنین توان مهندسی خوبی در کشور در این زمینه وجود دارد و فولاد هرمزگان در سال‌های مختلف از سال 92 تا به امروز روند روبه رشدی داشته و در تلاش است آنچه که نیاز کشور در بومی سازی است را توسعه دهد.

    وی درباره تاثیر تحریم ها بر روند بومی سازی در صنعت فولاد کشور نیز گفت: به طور قطع تحریم ها بی تاثیر نیستند اما اگر تحریمی هم وجود نداشت برای جلوگیری از خروج ارز از کشور و ایجاد اشتغال داخلی باید سعی کنیم از آنچه که در کشور توانایی برای تولیدش وجود دارد را استفاده کنیم.

    کاظمی ادامه داد: تولید محصولات مورد نیاز در کشور توسط متخصصان داخلی به طور قطع هزینه بسیار کمتری از نمونه خارجی آن داشته و می تواند از خروج ارز قابل توجهی از کشور جلوگیری کند. اگر فرض کنیم نمونه تولید شده در داخل کشور مشابه نمونه خارجی آن است پس در نهایت هزینه کمتری برای کشور به دنبال خواهد داشت و هم اینکه منجر به اشتغالزایی می شود.

    معاون تکنولوژی و توسعه فولاد هرمزگان درباره اینکه برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات بومی سازی شده و دانش فنی آن به دیگر کشورها انجام شده نیز گفت: برخی صنایع کشور که در فولاد نیز هستند در بازار بین المللی رقابت می کنند و محصولاتشان نیز در بازار به فروش می رسد. حتی در مناقصات نیز شرکت کرده و پروژه‌های بزرگ را نیز به اجرا می رسانند.

    وی درباره میزان درصد بومی‌سازی شده در فولاد هرمزگان نیز گفت: بخش قابل توجهی از قطعات که در کشور امکان بومی سازی آنها وجود داشته، ساخته شده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر