ضربه سخت کرونا به صنعت فولاد جهان

تولید آمریکا ۶ و آلمان ۲۱ درصد کاهش یافت

عصر معدن- اتحادیه جهانی فولاد در تازه ترین گزارش خود از میزان تولید ماهانه فولاد ۶۴ کشور جهان اعلام کرد که میزان تولید فولاد جهان در ماه مارس به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا و تعطیلی کارخانجات با ۶ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است.;

تولید آمریکا ۶ و آلمان ۲۱ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، اتحادیه جهانی فولاد در تازه ترین گزارش خود از میزان تولید ماهانه فولاد 64 کشور جهان اعلام کرد که میزان تولید فولاد جهان در ماه مارس به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا و تعطیلی کارخانجات با 6 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 147 میلیون و 100 هزار تن رسیده است.

    بر اساس این گزارش، میزان تولید فولاد جهان در 3 ماهه نخست امسال نیز با 1.4 درصد افت نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 443 میلیون تن رسیده است. این در حالی است که بر خلاف روند جهانی، تولید فولاد ایران در ماه مارس امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 14.1 درصد رشد به 2 میلیون و 250 هزار تن رسیده است. همچنین میزان تولید فولاد ایران در 3 ماهه نخست سال جاری میلادی با 13.2 درصد رشد نسبت به سه ماهه مشابه پارسال به 6 میلیون و 750 هزار تن رسیده است.

    ایران در این فهرست جزء 10 کشور عمده تولیدکننده فولاد جهان قرار دارد. در میان 10 تولید کننده عمده فولاد جهان جز ایران و ترکیه همگی کشورها (چین، هند، ژاپن، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، برزیل و آلمان) شاهد کاهش بوده اند. ترکیه نیز شاهد رشد اندک 4.1 درصدی بوده است. بدین ترتیب ایران در ماه مارس 2020 بیشترین رشد تولید فولاد جهان را در بین 10 کشور نخست این جدول به خود اختصاص داده است.

    این گزارش حاکی است، ایران در میان کشورهای خاورمیانه بزرگترین تولیدکننده فولاد به شمار می رود و کشورهای عربستان، امارات و قطر در رتبه های بعدی قرار دارند. در این فهرست، چین با تولید 78 میلیون و 975 هزار تن فولاد همچنان با فاصله ای قابل توجه بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان است. تولید فولاد چین در ماه مارس 1.7 درصد کاهش داشته است. این در حالی است که تولید فولاد آمریکا در این ماه با 6 درصد افت به 7 میلیون و 222 هزار تن رسیده است. بیشترین افت تولید در بین 10 کشور بزرگ تولیدکننده به آلمان اختصاص دارد که تولید ان با 20.9 درصد کاهش به 2 میلیون و 900 هزار تن رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر