مدیرعامل فولاد هرمزگان:

امروز فولاد هرمزگان برندی جهانی است/ با برنامه‌ریزی از تحریم‌های ظالمانه عبور می‌کنیم

عصر معدن- مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: فولاد هرمزگان به‌زودی به‌سوی احداث نورد گرم بومی‌سازی شده پیش می‌رود و این موضوع را با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان محقق می‌سازد.;

امروز فولاد هرمزگان برندی جهانی است/ با برنامه‌ریزی از تحریم‌های ظالمانه عبور می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» فرزاد ارزانی صبح چهارشنبه دوازدهم دی ماه در آئین هفتمین سالروز آغاز به کار شرکت فولاد هرمزگان، افزود: از زمان حضورم بر مسند مدیریت شرکت فولاد هرمزگان به دنبال ارتقا و بهبود روند فعالیت‌های این شرکت بودم و خوشبختانه با همت تمامی مدیران، کارکنان و کارگران در دو سال مدیریتم شاهد جابه‌جایی رکوردهایی تاریخی در این شرکت بوده‌ایم.
    وی با بیان اینکه شرکت فولاد هرمزگان در سال 96 و 97 در زمره برترین شرکت‌های فولادسازی کشور قرار داشته و دارد، اظهار کرد: باوجود تمامی تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همت و سخت‌کوشی تمامی مجموعه تلاشگران عرصه فولاد هرمزگان، امسال هم به‌سلامت و موفقیت چشمگیرتر از سال‌های گذشته این مسیر رو تداوم خواهیم داد.
    ارزانی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری و اتکا بر نیروی انسانی تلاشگر بتوانیم موفقیت‌های خود را استمرار بخشیم، اضافه کرد: در سال قبل توانستیم با تمامی تلاش‌های صورت گرفته به رکورد یک‌میلیون و 400 هزار تن دست‌یابیم و به‌طور حتم با روندی که در پیش داریم در سال جاری این رکورد بهبود خواهد یافت و همچنان رو به رشد خواهد بود.
    مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با بیان اینکه فولاد هرمزگان هشت درصد تولید  فولاد کشور را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: جایگاه فولاد هرمزگان با همت تمامی کارکنان همه‌ساله رو به بهبود است و با برنامه‌ریزی صورت گرفته در خصوص تولید 10 میلیون تن فولاد در هرمزگان به‌زودی به قطب بزرگ فولاد کشور تبدیل می‌شویم.
    وی مزیت شرکت فولاد هرمزگان را کیفیت و تسهیل در صادرات دانست و اظهار کرد: رسیدن به این میزان تولید انقلاب بزرگی در امر اشتغال و تولید در کشور و استان هرمزگان به وجود می‌آورد و  و با احتساب صنایع بالا و پایین دستی اشتغال نزدیک به 300 هزارنفری را به دنبال می‌آورد.
    ارزانی فولاد هرمزگان را در زمره برندهای برتر جهانی ذکر کرد و افزود: مشتریان به دنبال فولاد هرمزگان هستند و این یعنی کیفیت فولاد هرمزگان به همگان اثبات‌شده است.
    وی ادامه داد: در سال 96 توانستیم به رکورد 70 درصد صادرات برسیم که خود رکوردی بی‌نظیر است و در نیمه نخست سال جاری باوجود تمامی تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی به رکورد 50 درصد صادرات رسیده‌ایم که تا پایان سال به‌طور حتم با رشد مواجه خواهیم بود که این امر با تلاش و همت تمامی کارکنان محقق می‌شود
    مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان اذعان کرد: درحالی‌که در پایان سال 95 شرکت فولاد هرمزگان با زیان انباشته مواجه بود در سال 96 به سوددهی رسید و این روند در نیمه نخست سال جاری تداوم داشته است که در مقایسه با شرکت‌های چند محصولی رقم قابل‌توجهی است.
    وی با اشاره به اینکه در 9 ماهه سال جاری با تلاش های صورت گرفته به میزان تولید یک‌میلیون و 88 هزار تن دست‌یافته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 5.5 درصدی و در بخش احیاها با رشد 11 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دست‌یافته‌ایم.
    ارزانی با بیان اینکه با رشد 21 درصدی در بحث فروش داخلی در سال جاری مواجه بوده‌ایم، عنوان کرد: این موضوع نشان‌دهنده موفقیت فولاد در اعتمادسازی با ارتقای کیفیتش است.
    وی با اشاره به اینکه فضای کنونی کشور فرصتی بزرگ برای شرکت‌های دانش‌بنیان است، تصریح کرد: در همین راستا فولاد هرمزگان به‌زودی به‌سوی احداث نورد گرم بومی‌سازی شده پیش می‌رود و این موضوع را با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان محقق می‌سازد.
    مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با بیان اینکه باید به خودباوری برسیم و اتکا به دانش داخلی را در اولویت قرار دهیم، اضافه کرد: تربیت نیروی انسانی و ارتقا آن بدون بخشی نگری با تکیه‌بر یکپارچگی و فرآیند گروه‌محوری از اولویت‌های شرکت فولاد هرمزگان است.
    وی با بیان اینکه در زمان تحریم، بومی‌سازی معنای عمیق‌تری پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: در واقع تحریم فرصت بسیار مناسبی برای بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و ماشین‌آلات مهیا می‌کند، زیرا به‌واسطه بومی‌سازی می‌توان نیازها را با توجه به توانایی‌های موجود برطرف کرد.
    ارزانی با تأکید بر اینکه امید است به‌رغم تمام سختی‌های پیش رو بتوان از تحریم‌ها عبور کرد، خاطرنشان کرد: ازاین‌رو فولاد هرمزگان تلاش می‌کند تا با ادامه تولیدات کیفی و صادرات آن به بازارهای هدف این مهم محقق شود.
    وی در پایان افزایش مشارکت کارکنان در نظام‌های تحولی و ارتقای تعالی سازمانی و ارتقا و توسعه زیرساخت‌های فیزیکی و امنیت اتوماسیون صنعتی و سیستم‌های اطلاعاتی را نیز به‌عنوان دیگر برنامه‌های شرکت فولاد هرمزگان ذکر کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر