افزایش هفتگی قیمت طلا با ادامه کروناهراسی

عصر معدن- قیمت طلا پس از افزایش بیش از دو درصدی در روز گذشته، در معاملات روز جمعه ثابت بود اما با ادامه نگرانیها نسبت به تداوم شیوع ویروس کرونا و آسیب دیدن رشد اقتصاد جهانی، در مسیر ثبت بزرگترین رشد هفتگی خود در چهار سال گذشته قرار گرفت.;

افزایش هفتگی قیمت طلا با ادامه کروناهراسی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.2 درصد افزایش، 1672 دلار و 80 سنت بود. بهای معاملات این بازار روز گذشته حدود 2درصد صعود کرد.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش، به 1671 دلار رسید.

    دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ در این باره گفت: در نتیجه وخامت تصویر اقتصاد کلان مدام شاهد خروج سرمایه از بازارهای سهام و ورود آنها به بازار طلا هستیم و این روند برای مدتی همچنان ادامه خواهد داشت. شیوع بیماری کووید 19 در نقاط مختلف جهان و افزایش انتظارات بازار برای کاهش نرخهای بهره از سوی بانکهای مرکزی از بالا ماندن قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد.

    این فلز ارزشمند از ابتدای هفته جاری تاکنون 5.3 درصد رشد قیمت داشته است زیرا سرمایه گذاران متقاضی خرید داراییهای امن بوده اند و بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه در اقدام اضطراری نرخ‌های بهره را 50 واحد کاهش داد.

    بازارهای سهام آسیا افت وال استریت رو دنبال کرده و کاهش پیدا کردند در حالی که بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا به رکورد پایینی سقوط کرد و ارزش دلار در برابر رقیبانش را به پایینترین حد دو ماه اخیر رساند.

    بر اساس گزارش رویترز، بیش از 96 هزار و 500 مورد ابتلا به ویروس کرونا در سطح جهان وجود دارد و تاکنون بیش از 3300 نفر جان خود را از دست داده اند. چین که خاستگاه این ویروس بوده است، روز پنج شنبه از 143 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

    این اپیدمی باعث شده است بسیاری از شهرها و کشورها موقتا فعالیتهای صنعتی خود را تعطیل کنند و محدودیتهای سفر به بخش خدمات آسیب زده است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 1.8 درصد کاهش، به 2486 دلار و 49 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.7 درصد کاهش، 858 دلار و 61 سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، در 17 دلار و 43 سنت ایستاد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر