بومی سازی ۱۲ هزار قطعه در فولاد هرمزگان

عصر معدن- فرزاد ارزانی مدیر عامل فولاد هرمزگان در پنل علمی نیازمندی‌های فناوری صنایع که در حاشیه نمایشگاه فرصت های ساخت و رونق تولید استان هرمزگان برگزار شد بر لزوم استفاده از توان مراکز علمی و دانشگاهی در جهت بومی سازی و رونق تولید تاکید کرد.;

بومی سازی ۱۲ هزار قطعه در فولاد هرمزگان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، ارزانی با اشاره به بومی سازی در فولاد هرمزگان گفت : ما حرفمان را از شعار  به عمل تبدیل و حدود ١٢هزار قطعه را بومی سازی کردیم.
    نرم افزاری در کشور در خصوص بومی سازی طراحی شده است که  نیازهای صنایع در حوزه قطعات و مواد اولیه  در آن ثبت می شود  و پژوهشگران می توانند متناسب با نیازهای اعلام شده طرح های پژوهشی خود را ارائه کند. آماده همکاری هستیم تا با استفاده از توان علمی کشور و مراکز علمی و فناوری و مراکز دانشگاهی بتوانیم مواد اولیه و قطعات موردنیاز را بومی سازی کنیم.
    مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان ارتباط صنعت با دانشگاه را ضروری خواند و گفت: در حوزه ارتباط با دانشگاه و مراکز علمی ٤٩پروژه پژوهشی با مراکز علمی هرمزگان و کشور در دست اقدام داریم. پژوهشگران می توانند از طریق مراکز علمی و پژوهشی با فولاد هرمزگان همکاری کنند و آمادگی لازم برای همکاری با این مراکز وجود دارد.
    ارزانی با اشاره به تامین مواد اولیه مورد نیاز فولاد سازان گفت: تلاش مسولان استانی در خصوص رفع مشکلات صنایع قابل تقدیر است، اما این موضوع باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
    ارزانی تاکید کرد: ما مشکل تامین مواد اولیه داریم و انتظار می رود مسؤلان در این حوزه اقدام موثری انجام دهند و نیازهای مواداولیه صنایع استان حل شود.
    مدیر عامل فولاد هرمزگان با اشاره به فعالیت های علمی این شرکت در عرصه های مختلف گفت: با توجه به رسالت و مسئولیت اجتماعی در حوزه پژوهش و صنعت فولاد یک نیاز سنجی در فولاد هرمزگان  انجام شد و فرآیند ریخته گری که در صنعت فولاد یک ضرورت است و بسیار حائز اهمیت، به عنوان یک موضوع شناسایی شد و به همین دلیل  اولین کنفرانس ملی ریخته گری کشور را با همکاری مراکز دانشگاهی برنامه ریزی کردیم که  این کنفرانس در اواخر آذرماه در بندرعباس برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر