امام جمعه استان هرمزگان: صادرات گندله جایز نیست

عصر معدن- با توجه به اینکه هر اقدامی از جانب دولت تاثیرات عمیق و بلند مدت بر ساختار اقتصاد کشور دارد، باید هر قدمی از تمامی جوانب بررسی شود.;

امام جمعه استان هرمزگان: صادرات گندله جایز نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی فولاد هرمزگان، کاهش عوارض گندله به جهت تقویت ارزآوری کشور تصمیمی درست است اما در مقابل سبب افزایش نیاز مواد اولیه کارخانه های فولادی شده و در نهایت با خالی شدن انبارهای تولیدکنندگان فولاد، در بلند مدت تعطیلی و بیکاری جوانان کشور را به دنبال دارد. تعدادی از این تولیدکنندگان فولادی در استان هرمزگان و بانی اشتغال ده ها هزار جوان کشور در این استان شده اند.
    این در حالی است که حتی امام جمعه استان ها دغدغه اوضاع معیشتی مردم را دارند و ادامه روند صادرات گندله، سبب تعدیل نیرو و در نهایت بسته شدن کارخانه ها می شود.
    نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: هرچند که این فولادسازان تعداد زیادی از جوانان هرمزگان را به کار مشغول کرده، اما با این رویکرد که جوانان مسلمان ایرانی از مشکل بیکاری دور کرده قابل توجه مسئولین کشور هستند. از همین رو باید بدانیم هر اقدامی که به سلامت اقتصاد کشور صدمه بزند نارواست. در این اقدام نیز سلامت زندگی مردم که در راس آن تولید داخلی است، آسیب می بیند. پس قطعا جایز نیست و نباید اتفاق بیافتد.
    امام جمعه استان هرمزگان این موضوع را مهم دانست و تصمیم گرفت تا به نفی صادرات گندله در خطبه روز جمعه این هفته اشاره کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر