رئیس فروش و تحقیقات بازاریابی فولاد هرمزگان:

امسال یک میلیون تن شمش صادر می‌کنیم

عصر معدن- فولاد هرمزگان در سال جاری یک میلیون تن شمش به خارج صادر می‌کند که این رقم در صورت تحقق ۷۲درصد بیش از سال ۹۷ است.;

امسال یک میلیون تن شمش صادر می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از دنیای اقتصاد مسعود سروشی رئیس برنامه‌ریزی، فروش و تحقیقات بازاریابی فولاد هرمزگان در مورد کاهش صادرات فولاد این شرکت در سال 97 گفت: سال گذشته با دو تحریم یکی در مرداد و دیگری در آبان ماه مواجه شدیم که بر برنامه صادراتی ما تاثیر گذاشت.

    وی افزود: در نیمه نخست سال گذشته وضعیت صادراتی مناسب بود، اما با تحریم دوم که در آبان رخ داد از برنامه صادرات عقب افتادیم. رئیس برنامه‌ریزی، فروش و تحقیقات بازاریابی فولاد هرمزگان با بیان اینکه سال گذشته میزان صادرات فولاد هرمزگان در مجموع 582 هزار و 126 تن بود، گفت: تمام تلاش خود را برای تحقق هدف صادراتی‌ انجام می‌دهیم.

    سروشی در مورد بازار صادراتی سوریه نیز اعلام کرد: سوریه به دلیل اینکه نورد‌کار ندارد، طالب تختال نیست و فقط خواستار مصالح ساختمانی است. نکته دیگر آنکه اغلب کشورهای صنعتی متقاضی ورق بوده و نه‌تنها سوریه، بلکه بازار منطقه در زمره بازارهای صادراتی ما قرار ندارند.

    رئیس برنامه‌ریزی، فروش و تحقیقات بازاریابی فولاد هرمزگان درباره تقاضای بازار داخل به تولیدات فولاد هرمزگان گفت: بر‌اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، توانستیم بخشی از ظرفیت نورد‌کاران را در سال 97 پوشش دهیم.

    سروشی با بیان اینکه نوردکاران فقط با 30 تا 35 درصد از ظرفیت خود کار می‌کردند، گفت: در سال گذشته بخش زیادی از ظرفیت خالی آنها را پر کردیم. وی با بیان اینکه نوردکاران با مشکلات مالی بسیاری مواجه‌اند، افزود: سال گذشته راهبرد فولاد هرمزگان همکاری با نورد‌کاران بود؛ زیرا این امر به منزله بازی برد- برد است.

    رئیس برنامه‌ریزی، فروش و تحقیقات بازاریابی فولاد هرمزگان با بیان اینکه این شرکت صادرات‌محور بوده و بقای آن در گرو صادرات است، بر توسعه صادرات تاکید کرد و افزود: میزان صادرات 9 شرکت فولادی بزرگ کشور در سال 97، 5 میلیون و 546 هزارو 640 تن محصولات فولادی بود که نسبت به سال 96 از کاهش 25 درصدی برخوردار شد. همچنین میزان تولید فولاد در سال گذشته 24 میلیون تن بود که نسبت به دوره مشابه سال 96 از رشد برخوردار بود و پیش‌بینی‌ها حاکی از ادامه روند صعودی تولید در سال جاری است.

    سروشی تصریح کرد: با وجود تمامی مشکلات و موانع ناشی از تحریم، موفق شدیم در سال 97 بیش از یک میلیون و 440 هزار تن تختال تولید کنیم که نسبت به سال قبل از آن به رشد 5/ 2 درصدی دست یافت. همچنین با تولید یک میلیون و 690 هزار تن آهن اسفنجی نسبت به سال 96 افزایش تولید 7/ 12 درصدی داشتیم. ظرفیت اسمی تولید شرکت یک میلیون و 500 هزار تن است که هدف‌گذاری ما برای سال جاری عبور از ظرفیت اسمی تولید است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر