فولاد هرمزگان برگزار می‌کند:

برگزاری اولین کنفرانس تخصصی ریخته‌گری مداوم فولاد

عصر معدن- فولاد هرمزگان برای اولین‌بار در کشور کنفرانس تخصصی ریخته‌گری مداوم فولاد را در نیمه دوم سال ۹۸ با مشارکت مراکز پژوهشی و دانشگاهی کشور در بندرعباس برگزار خواهد کرد.;

برگزاری اولین کنفرانس تخصصی ریخته‌گری مداوم فولاد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از دنیای‌اقتصاد، علیرضا کاظمی معاون تکنولوژی و توسعه فولاد هرمزگان با بیان اینکه ریخته‌گری مداوم یکی از فناوری‌های مهم در صنعت فولاد است، گفت: از آنجا که دانش ریخته‌گری در جهان به‌طور مداوم در حال تکمیل و به‌روزرسانی است باید در ارتباط با این موضوع، ارزیابی مداومی از وضعیت صنعت کشور انجام شود. کاظمی افزود: با توجه به‌وجود بستری مناسب جهت استفاده از دانش، همفکری و تعامل شرکت‌های فولادی، انجمن‌های علمی نخبگان صنعتی و جامعه دانشگاهی کشور، فولاد هرمزگان برای اولین‌بار در کشور کنفرانس تخصصی ریخته‌گری مداوم فولاد را در نیمه دوم سال 98 در شهر بندرعباس برگزار خواهد کرد.

    وی در مورد اهداف این کنفرانس تصریح کرد: هدف اول این کنفرانس، شناسایی آخرین فناوری‌ها و دستاوردها در حوزه ریخته‌گری مداوم فولاد است. با توجه به تولید فعلی فولاد کشور (کمی و کیفی) و نیاز به توسعه خطوط فولادسازی و ریخته‌گری مداوم مطابق افق 1404 نیاز است که آخرین فناوری‌های ماشین‌های ریخته‌گری مداوم بررسی و معرفی شود همچنین آخرین دستاوردهای مواد مصرفی و تجهیزات مختلف خطوط ریخته‌گری هم در این کنفرانس موردتوجه قرار خواهد گرفت. معاون تکنولوژی و توسعه فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: هدف دوم، شناسایی مشکلات و نیازهای فناوری و بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و مواد است. بومی‌سازی در صنایع، حقیقتا فرآیندی است که نیاز به نقشه‌راه دارد و غایت آن استفاده بهینه از همکاری‌های بین‌المللی و ایجاد امکان تولید محصول و فناوری‌های مربوط به آن، به اشکال مختلف در داخل است.

    وی در زمینه ارتقای ارتباط بین صنعت و دانشگاه با نگاه تخصصی موردنیاز صنعت فولاد کشورگفت: در سند چشم‌انداز نیز که با هدف هدایت ایران به سمت کشوری توسعه‌یافته (ایرانی که از نظر اقتصادی، علمی و فناوری، جایگاه اول منطقه را داراست) تدوین شده است، ارتباط مستمر صنعت و دانشگاه باهدف دستیابی به جایگاه فوق در صنعت فولاد به‌شدت احساس می‌شود.

    کاظمی در مورد بررسی چشم‌انداز و افق 1404 برای تولید 55 میلیون تن فولاد در کشور نیز تصریح کرد: یکی از اهداف اساسی طبق سند چشم‌انداز 1404 کشور، دستیابی به تولید 55 میلیون تن فولاد است. بر مبنای مطالعات طرح جامع کشور، نزدیک به 80 درصد فولاد تولیدی کشور بر اساس افق 1404 توسط کوره‌های قوس الکتریک و القایی تولید می‌شود لذا دستیابی به دانش فنی و فناورانه درخصوص فرآیند ریخته‌گری مداوم، جزء ملزومات اولیه طرح توسعه فولاد ایران است که در این کنفرانس به آن پرداخته خواهد شد. براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و با توجه به طرح توسعه‌های موجود و تبدیل استان هرمزگان به‌عنوان قطب سوم تولید فولاد کشور لزوم رشد سریع این استان در زمینه‌های مرتبط با فولاد به‌خصوص ریخته‌گری مداوم به‌شدت احساس می‌شود و باید با برگزاری کنفرانس‌های این‌چنینی جامعه صنعتی استان را به این سمت سوق داد تا علاوه بر برنامه‌ریزی لازم برای دستیابی به دانش فنی لازم، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این زمینه نیز مشخص شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر