حمایت از تولیدکننده داخلی یک شعار نباشد

صادرات گندله را متوقف کنید

عصر معدن- دستور دولت مبنی بر کاهش عوارض صادرات گندله از ۱۵ درصد به ۵ درصد در صورتی اتخاذ کرد و این در حالی است که حجم تولیدات گندله ایران برای نیاز داخل نیز به‌طور کامل پاسخگو نیست.;

صادرات گندله را متوقف کنید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی فولاد هرمزگان، معاون خرید شرکت فولاد هرمزگان دراین‌باره اظهار کرد: در شرایط فعلی لازم است هرچه زودتر تدبیری برای صادرات گندله اندیشه شود. چراکه با توجه به اختلاف قیمتی برای فروش داخلی و صادرات این محصول، تولیدکننده گندله صادرات را به‌صرفه‌تر می‌داند و در این شرایط ما فولادسازان داخلی با کسری این محصول مواجهیم.

    علی گلشن با بیان این مطلب در ادامه افزود: در این شرایط باید برای عوارض صادرات گندله چاره‌ای اندیشید، تا تولیدکنندگان نسبت به صادرات آن تمایلی نداشته باشند و نیاز داخلی شرکت‌ها به گندله از تولیدات داخلی تامین شود.

    وی اظهار کرد: حجم تولیدات گندله ایران در حدی نیست که صادر شود. اگر هدف ارزآوری است نباید اشتغال هزاران نفر نیروی کار فدای آن شود. این تصمیمات تنها به قیمت بیکاری جوانان کشور تمام خواهد شد. بسیاری از شرکت‌هایی که خود تولیدکننده گندله هستند علاوه بر مصرف گندله تولیدی باید از سایر تولیدکنندگان نیز خریداری کنند تا ماده اولیه آن‌ها به‌طور کامل تأمین شود.

    وی اظهار کرد: ما شاهد هستیم که برای عرضه اسلب باید 20 درصد بیش از نیاز داخل در بورس عرضه شود و مازاد صادر شود، چرا این قانون برای گندله هم اتخاذ نمی‌شود. این شرایط سبب شد گندله به‌شدت صادر شود این در حالی است که کشور باید خوراک فولادساز را مهیا کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر