مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد:

توسعه ناوگان ریلی زمینه‌ساز تحقق سند چشم‌اندار توسعه فولاد

عصر معدن- روز دوشنبه ۲۸ آبان افتتاح پروژه بهره برداری از ۲۰۰ واگن لبه بلند در خط ریلی با حضور نورالله بیرانوند معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت ‌راه‌آهن، سعید رسولی عضو هیات مدیره راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و‌ مدیرانی دیگر با میزبانی شرکت فولاد هرمزگان برگزار شد.;

توسعه ناوگان ریلی زمینه‌ساز تحقق سند چشم‌اندار توسعه فولاد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در حاشیه این مراسم با بیان اینکه حمل و نقل ریلی بر امنیت و توسعه پایدار تاثیر مستقیم دارد گفت: توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی کشور زمینه‌ساز تحقق تولید 55 میلیون تن فولاد، مطابق سند چشم‌انداز توسعه است.

    فرزاد ارزانی ضمن اشاره به تاثیر توسعه حمل‌ونقل ریلی در صنعت فولاد اظهارداشت: توسعه حمل‌ونقل ریلی به افزایش امنیت و توسعه پایدار کشور کمک خواهد کرد.
    وی درادامه افزود: توسعه حمل و نقل ریلی علاوه بر افزایش امنیت در محیط زیست و اقتصادکشور نیز تاثیر مستقیم دارد و طبیعتا شرکت فولادهرمزگان نیز با توجه به نیاز در بخش جابجایی مواد اولیه و محصولات تولیدی از توسعه حمل‌ونقل ریلی و اضافه شدن 200 واگن باری به این ناوگان استقبال می‌کند.
    ارزانی ادامه داد: افتتاح اولین فاز توسعه حمل و نقل ریلی کشور در استان، می‌تواند در جابجایی مواد اولیه مورد نیاز شرکت فولاد هرمزگان بسیار اثرگذار باشد.
    مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با بیان اینکه مواد اولیه مورد نیاز برای یک میلیون و500هزارتن محصول فولاد در این شرکت، به میزان 2میلیون و 600هزار تن است، تصریح کرد: خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته ظرفیت حمل و نقل ریلی این شرکت از 32 درصد به 76 درصد ارتقاء یافته است.
    وی با بیان اینکه توسعه ریلی کشور به ایجاد مسیری ایمن برای بار و مسافر کمک می‌کند گفت: در راستای سند چشم انداز 1404 طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کشور بایستی به تولید 55میلیون تن فولاد دست یابد و سهم هرمزگان در این چشم‌انداز 10 میلیون تن درنظرگرفته شده است.
    ارزانی با اشاره به کمبود آب در مرکز و شمال کشور به دلیل خشکسالی‌های اخیر، بیان داشت: راه گریزی جز توسعه صنایع آب‌بر در استان هرمزگان، حاشیه خلیج‌فارس و دریای عمان وجود ندارد.
    مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در ادامه تاکید کرد: تحقق تولید 10 میلیون تن محصول فولاد در هرمزگان به بیش از 40 میلیون تن جابجایی نیاز دارد که بایستی به آماده‌سازی زیرساخت‌های آن به ویژه در حوزه حمل و نقل ریلی توجه داشت.
    این مسوول ادامه داد: علاوه بر آماده‌سازی زیرساخت‌های حمل و نقل، به زیرساخت‌هایی نظیر، آب، برق، گاز و ... در هرمزگان جهت عملیاتی شدن توسعه 10 میلیون تنی فولاد در این استان نیاز داریم که با انجام پیگیری‌ها در تمام سطوح استان ، و همچنین جذب سرمایه‌گذار، این امر میسر خواهد شد.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کسب عنوان صادرکننده برتر استان برای چهارمین سال متوالی، اظهار داشت: فولاد هرمزگان بر پایه صادرات برنامه‌ریزی شده است و سال گذشته بالغ بر 70 درصد محصولات تولیدی این مجموعه صادر و 30 درصد در داخل به مشتریان تحویل داده شد.
    ارزانی در ادامه با بیان اینکه در سال جاری نیز این هدف پیگیری خواهد شد افزود: البته نیاز اولیه کشور که مصرف داخلی است در اولویت قرار دارد و مازاد تولید به سایر کشورهای خواهان این محصول، صادر خواهد شد.
    مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان ادامه داد: البته با توجه به تشدید تحریم‌ها مشکلاتی هم برای این حوزه ایجاد شده است، اما با درایت مسئولین و مجموعه مدیریت شرکت فولاد، به دنبال ارائه راهکار برای عبور از تحریم‌ها هستیم.
    ارزانی هدف اصلی صنعت فولاد، از افزایش میزان تولید این صنعت در هرمزگان را توسعه صادرات این محصول عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به برنامه دولت برای افزایش ظرفیت تولید فولاد کشور به 55 میلیون تن، بالغ بر 35 میلیون تن از این میزان محصول با هدف صادرات برنامه‌ریزی شده است.
    مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در ادامه بیان داشت: بحث صادرات فولاد بحث پررنگی است و نیاز به زیرساخت‌های اساسی دارد و به نظر می‌رسد اصل موضوع نیز بایستی در هرمزگان دنبال شود.
    وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذار برای تحقق 10 میلیون تن محصول فولاد در هرمزگان تصریح کرد: نقش محوری در آماده سازی زیرساخت‌های مورد نیاز برای این مهم را منطقه ویژه صنعتی معدنی خلیج فارس ایفا می‌کند که شرکت‌های فولاد هرمزگان، صبا، کاوه و مادکوش بتوانند به تحقق سند چشم انداز 1404 کمک کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر