حمایت دولت روسیه از دومین تولیدکننده آلومینیوم جهان

محصول روسال، سهام دولتی می شود

عصر معدن- روسیه ممکن است برای حمایت از Rusal ، آلومینیم را برای سهام دولتی خریداری کند.;

محصول روسال، سهام دولتی می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، وزیر صنعت روسیه، دنیس منتورروف، روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که روسیه برنامه ای برای حمایت از تولید کننده آلومینیوم شماره 2 جهان روسال در برابر تحریم های ایالات متحده دارد که از جمله این حمایتها، خرید فلز برای سهام دولتی است.
    وزارت خزانه‌داری آمریکا Oleg Deripaska و Rusal را که در لیست سیاه قرار داد،  بخش عمده‌ای از صادرات این شرکت را مسدود کرده، زنجیره تامین خود را فلج کرده و بسیاری از مشتریان را ترساند.
    این تحریم‌ها موجب اخلال عمده در بازارهای جهانی آلومینیوم شد، با این وجود تا روز 23 اکتبر  به مشتریان بین‌المللی " Rusal "  مهلت داده بودند تا تجارت خود را با این شرکت کاهش دهند.
    En + Group، شرکت برگزاری Deripaska نیز تحت تحریم قرار دارد.
    منابع انرژی به خبرگزاری رویترز در ماه ژوئن اعلام کردند که اگر تحریم ها تا اواخر ماه اوت لغو شود، روسال اقدام جدی خواهد کرد. استیون منوچین، وزیر خزانه داری ایالات متحده در ماه ژوئیه گفت ایالات متحده در مذاکرات سازنده ای با روسال بود تا آن را از فهرست تحریم حذف کند.

    Manturov که با خبرنگاران در شهر نووسیبریسک در سیبری صحبت می‌کند روز سه‌شنبه گفت که در صورت اعمال تحریم علیه Rusal، مسکو یک طرح پشتیبان دارد.
    او گفت: " ممکن است ( خرید آلومینیوم برای سهام دولتی ) وجود داشته باشد ، اما اکنون، چنین نیازی وجود ندارد ."
    یک منبع آگاه  با این موضوع در ماه می گفت که Deripaska حدود 66 درصد En + Group و 48 درصد از Rusal را کنترل می کند. او قبلا قبول کرده است که ممکن است مجبور شود کنترل En +  را واگذار کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر