آمریکا آغاز تحریم‌های ۳ شرکت‌ معروف روسیه را به تأخیر انداخت

عصر معدن- وزارت خزانه داری آمریکا به‌ اولگ دریپاسکا، سرمایه‌دار روسیه تا ۱۲ دسامبر مهلت داده بود سهام خود را در سه شرکت تحریم شده روسی کاهش دهد، ولی در بیانیه ای اعلام کرد که این زمان را تا هفتم ژانویه ۲۰۱۹ تمدید کرده است.;

آمریکا آغاز تحریم‌های ۳ شرکت‌ معروف روسیه را به تأخیر انداخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از تسنیم ، آمریکا اعلام کرد که اعمال تحریم ها بر شرکتهای روسی EN+,  روسال و گزپائو را حدود 4 هفته به تعویق می اندازد تا اولگ دریپاسکا، سرمایه دار روسی سهامش را ازین شرکتها بیرون بکشد.
    وزارت خزانه داری آمریکا به این سرمایه دار روسی تا 12 دسامبر مهلت داده بود سهام خود را در این سه شرکت کاهش دهد ولی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این زمان را تا هفتم ژانویه 2019 تمدید کرده است.
    خزانه داری آمریکا دلیل این افزایش مهلت را اینگونه توضیح داد:« شرکتهای EN+، روسال و گزپائو در حال تغییرات اساسی مدیریتی هستند که نتیجه اش تغییر قابل ملاحظه در نحوه کنترل این شرکتهای تحریم شده است».
    وزارت خزانه داری آمریکا در ماه آوریل، دریپاسکا و چند شرکتی که در آنها سهام زیادی دارد را تحریم کرد، دلیل آن هم «فعالیت های شرارت بار» روسیه و اتهام‌ جنایت های قبلی توسط خود دریپاسکا بوده است.
    این تحریم ها که از زمان پیوستن کریمه به مسکو در سال 2004، سخت‌ترین تحریم‌ها بوده چند بار به تعویق افتاده است چون آمریکا منتظر بوده دریپاسکا سهامش را از این شرکت‌ها خارج کند تا دیگر تحت کنترلش نباشند.
    روسال و EN+ در مذاکره با واشنگتن در مورد کاستن از تحریم های آمریکا در ماه های اخیر، مدیریت را طوری تغییر داده‌اند که ارتباطی با دریپاسکا نداشته باشد.
    شرکت روسال جمعه گذشته اوجنی نیکیتین که از ماه مه رئیس اجرایی بود و قبلا سرپرستی بخش آلومینیوم را برعهده داشت را به عنوان مدیرعامل معرفی کرد. NE+ هم یک مدیر عامل جدید بر سر کار آورد.
    طبق بیانیه ای در وب سایت وزارت خزانه داری آمریکا، این اقدام در روز جمعه، مجوزهای مربوط به شرکت های تحریم شده را تمدید می‌کند تا بتوانند فعالیت های لازم برای پایان دادن به عملیات ها یا قراردادها را انجام دهند. این وزارتخانه همچنین مجوز های مربوط به نقل و انتقال های لازم برای تسویه بدهی ها، سهام و سایر دارایی ها را تمدید کرد.
    نگرانی در مورد تاثیر تحریم ها بر راسول، بازار های آلومینیوم را آشفته کرد.
    روسال دومین تولیدکننده بزرگ بعد از هانگکیاتوی چین است. شرکت بزرگ آلومینیوم ژاپن، UACJ در اوایل نوامبر اعلام کرد که در حال حذف روسال از لیست تولید کنندگان خود در سال 2019 است. علت آن هم عدم اطمینان به تحریم‌هاست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر