چین، برنده اصلی تحریم‌های آلومینیومی ترامپ

عصر معدن- چین ممکن است برنده غافلگیرکننده ای از تعرفه های آلومینیوم امریکا باشد و این اتفاق، چیزی نیست که دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور آمریکا ، هنگام تحمیل تعرفه‌ها بر واردات آلومینیوم در ذهن داشته است.;

چین، برنده اصلی تحریم‌های آلومینیومی ترامپ
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»  به نظر می‌رسد برخی از برندگان بزرگ از وضع 10 درصد مالیات واردات آلومینیوم  به امریکا، تولیدکنندگان چینی خواهند بود.
    در حالی که شرکت‌های آلومینیوم چینی هم اکنون با همان موانع تعرفه‌ای روبرو هستند، صادرکنندگان دیگر به آمریکا وارد می‌شوند. در واقع آنها  با منافع ناخواسته‌ای روبرو می‌شوند که پیامد حاصل از سیاست‌های دولت ترامپ است.

    تعرفه‌های ترامپ و اقدامات وی علیه تولیدکننده بزرگ روسیه ، Rusal، همراه با اعتصاب در آلومینا Alcoa و عملیات بوکسیت در غرب استرالیا، روی بازارهای آلومینیومی تاثیرات بسیاری داشته اند.

    در واقع حرکت ترامپ با 2برابرکردن تعرفه آلومینیوم برای ترکیه و  تحریم روسال باعث به وجود آمدن بازاری شد که به احتمال زیاد منجر به کسری و تامین عرضه در سال جاری شده و بازار را در معرض خطر اختلال عرضه قرار می دهد.

    روسال  که 1.87 میلیون تن  آلومینیوم را در نیمه اول سال تولید کرده، نه تنها تامین‌کننده اصلی برای ایالات‌متحده، بلکه به کشورهای دیگر در سراسر جهان است.

    گزارش ها حاکی از آن است که اگر این شرکت مجبور به توقف در تولید شود  یا اگر توافقی در خصوص خروج  ذخیره با امریکا انجام شود بازهم تحریم ها قابل رفع نیستند.

    دولت ترامپ به مشتریان ایالات‌متحده تا روز 23 اکتبر فرصت داده‌است تا به کار خود با شرکت روسی پایان دهند.
    حال اگر قرارداد تمدید نشود یا اصلاح شود، بازار آلومینیوم به احتمال زیاد با اختلالات شدید مواجه خواهد شد، زیرا خروجی روسال در بازارهای جهانی مسدود شده‌است.

    تعرفه‌های ترامپ همچنین به تولیدکنندگان آلومینیوم آمریکایی که برای کمک طراحی شده‌اند، آسیب می‌رساند.

    از سوی دیگر Alcoa  نیز تقاضای معافیت از تعرفه‌ها را داشته است. زیرا امریکا محصولات آلومینیوم زیادی را  برای تاسیسات خود  از کانادا وارد می‌کند و این در حالی است که کانادا بزرگترین تامین کننده آلومینیوم امریکا است. Alcoa  در ماه ژوئیه گفته است هزینه اضافی به 14میلیون دلار در ماه خواهدرسید.

    اگر "روسال" به طور عمده از بازار جهانی آلومینیوم مسدود شود و  اعتصابات به اختلالات عرضه تبدیل شود، تنها تعداد بسیار کمی از تولید کنندگان می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر