افزایش قیمت فلزات اساسی با سیاست‌های ترامپ

عصر معدن- طی یک ماه گذشته قیمت همه فلزات اساسی به دو دلیل اقدامات تعرفه‌ای ترامپ و تحریم‌های آمریکا بر شرکت‌های بزر گ تولیدکننده فلزات روسیه افزایش قیمت داشت در این میان آلومینیوم رکودرساز شد.;

افزایش قیمت فلزات اساسی با سیاست‌های ترامپ
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از فارس، بر اساس گزارش بازار بورس لندن قیمت فلز آلومینیوم که طی چند روز گذشته به شدت افزایش یافته امروز هم در اوج بود به طوری که هر تن آلومینیوم به قیمت 2461 دلار معامله شد.
    قیمت فلز آلومینیوم که در صنعت به ویژه هواپیماسازی بسیار کاربرد دارد طی یک ماه گذشته روند صعودی خود را از کیلویی 2702 دلار تا رسیدن به 2461 دلار طی کرده است.
    افزایش قیمت آلومینیوم به دلیل تحریم‌های اخیر آمریکا بر روی شرکت‌های روسی بود. در میان این شرکت‌ها روسال دومین شرکت بزرگ تولیدکننده آلومینیوم جهان نیز به چشم می‌خورد.
    همچنین قیمت مس هم طی یک ماه گذشته روندی کاملا افزایشی داشته است. امروز هر تن مس به قیمت 6938 دلار به فروش رفت.
    فلز مس که نقش کاربردی در صنایع به ویژه صنایع برق دارد قیمت خود را از 6800 دلار در هر تن در یک ماه گذشته به 6938 دلار رسانده است.
    فلز روی نیز امروز افزایش یافت  و هر تن از این فلز به قیمت 3231.5 دلار به فروش رفت. طی 3 روز گذشته قیمت این فلز تقریبا روند جهشی داشته است.
    بر اساس گزارش LME، هر تن نیکل امروز 14 هزار و 635 دلار معامله شد. قیمت نیکل طی چند روز گذشته مسیری کاملا افزایشی داشته و تنها طی یک ماه گذشته 1135 دلار در هر تن افزایش یافته است.
    گزارش بازار بورس لندن حاکی است امروز سرب هم در روند افزایشی بود. هر تن از این فلز به قیمت 3365 تن به فروش رفت که در مقایسه با یک ماه گذشته 20 دلار با افزایش قیمت همراه بوده است.
    هر تن فلز قلع به قیمت 22045 دلار معامله شد. قیمت این فلز در یک ماه گذشته 1200 دلار رشد داشته است. آمارهای بازار بورس لندن نشان می‌دهد که طی یک ماه گذشته همه فلزات اساسی روند کاملاً افزایشی داشته‌اند. این افزایش قیمت به دو دلیل بوده است.

    نخست اینکه ترامپ رئیس جمهور آمریکا طی چند  هفته گذشته جنگ تجاری را علیه کشورها به ویژه چین آغاز کرد. ترامپ در نخستین گام تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد را افزایش داد.

    وی تعرفه واردات فولاد را 25 درصد و واردات آلومینیوم را 10 درصد تعیین کرد این عاملی شد تا صدای کشورهای بزرگ‌ تولیدکننده از جمله چین به صدا در آید. چین در اقدامی تلافی‌جویان تعرفه‌هایی را برای کالاهای آمریکا تعیین کرد و در تجارت جهانی این واکنش‌ها به جنگ تجاری تعبیر شد و بازارهای فلزات متأثر از این تنش‌ها افزایش قیمت یافتند.

    دلیل دوم تحریم‌های آمریکا علیه روسیه بود که بخشی از این شرکت‌ها در زمینه فلزات اساسی فعالیت داشتند. شرکت روسال روسیه بزرگترین تولیدکننده آلومینیوم است که توسط آمریکا تحریم شد.این تحریم باعث شد قیمت آلومینیوم که به عنوان اصلی‌ترین فلز در هواپیماسازی استفاده می‌شود به بیشترین قیمت 7 سال گذشته برسد. این فلز در یک هفته حدود 7 درصد و از ابتدای ماه تاکنون 30 درصد رشد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر