تصمیم دولت هند برای ممنوعیت صادرات لیتیوم

عصر معدن- دولت هند درصدد است که به منظور دستیابی به خودکفایی در فلزاتی مهم و نادر، نظیر لیتیوم صادرات آن را ممنوع کند.;

تصمیم دولت هند برای ممنوعیت صادرات لیتیوم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فارس، روزنامه بزینس استاندارد (Business Standard) گزارش داد که دولت هند در حال بررسی ممنوعیت صادرات لیتیوم، بریلیم، نیوبیم و تانتالم برای دستیابی به خودکفایی این کشور در این فلزات مهم است.

    یک منبع در دولت هند گفت: دولت قصد دارد صادرات این مواد معدنی را به دلیل اهمیت آنها برای بخش انرژی و نقش آنها در امنیت ملی و دستیابی به پیشرفت فناوری ممنوع کند.

    دولت هند در ژوئیه گذشته اصلاحاتی را در قانون منابع طبیعی این کشور به منظور ضابطه مند شدن استخراج تجاری لیتیوم، ریلیوم، تیتانیوم، نیوبیم، تانتالیم و زیرکونیوم تصویب کرد.

    هند پس از بولیوی (21 میلیون تن)، آرژانتین (20 میلیون تن)، شیلی (11 میلیون تن)، ایران (8.5 میلیون تن)، استرالیا (7.9 میلیون تن) و چین (6.8 میلیون تن)، هفتمین کشور ذخیره لیتیوم در جهان است.

    برای هند، اکتشافات منابع لیتیوم نه تنها فشار دولت را برای تبدیل کشور به قطب تولید باتری لیتیومی سرعت می‌بخشد، بلکه سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را افزایش می‌دهد که به دلیل وابستگی بیش از حد به واردات CRM (برای تولید باتری) وجود نداشت. به گفته وزارت بازرگانی و صنعت هند، این کشور بین آوریل تا دسامبر 2022، 163 میلیارد روپیه برای واردات لیتیوم هزینه کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر