ضربه ترامپ به "روسال" کارساز نشد

عصر معدن- با وجود تحریم های امریکا، شرکت روسال روسیه در سه ماهه دوم امسال در مقایسه با درآمد سال قبل به سود رسیده است.;

ضربه ترامپ به "روسال" کارساز نشد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، با وجود تحریمی که شرکت واشنگتن در سال جاری به شرکت روسال تحمیل کرده، این شرکت روسی به عنوان بزرگترین تولیدکننده آلومینیوم،  سود دو ماهه دوم خود را با قیمت 440 میلیون دلار در روز دوشنبه اعلام کرد که نشان از سیر صعودی دارد. از طرفی قیمت های بالای آن برای فلزات باقی مانده است.
    ارقام درآمدی منتشر شده در اوایل ماه برای اولین بار پس از تحریم آوریل نشان می دهد سود خالص معیشتی که در سال گذشته در فهرست هنگ کنگ 75 درصد از سال قبل و کمتر از 17 درصد نسبت به سه ماهه اول سال 2018 بوده است.
    در حالی که فروش آلومینیوم و آلیاژهای روسال به 783،000 تن کاهش یافته و نسبت به سال قبل 22 درصد کمتر بوده، اما سود خالص آن افزایش 18 درصد ی داشته و منجر به افزایش قیمت آلومینیوم LME در طول دوره، شده است.
    این تحریم، سخت ترین تحریم ها پس از انحلال کریمه در سال 2014 بوده که باعث شد بازار آلومینیوم را فروریزد و بعد از آن کاهش یابد.
    یک نماینده روسال گفت: تحریم ها تاثیر قابل ملاحظه ای بر فعالیت های صادرات، تدارکات و عملیات در بازار مالی شرکت داشتند . "عدم اطمینان ناشی از تحریم های ایالات متحده یک خطر بزرگ برای روسال است و شرکت همچنان این وضعیت را مدیریت می کند."

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر