هشدار به اتحادیه اروپا درباره تحریم غول آلومینیوم روسیه

عصر معدن- گروه صنعتی «آلومینیوم اروپا» که نماینده بسیاری از تولیدکنندگان در اتحادیه اروپاست، در نامه‌ای خطاب به کشورهای عضو نسبت به اعمال تحریم علیه غول آلومینیومی روسیه یعنی شرکت «روسال» هشدار داد.;

هشدار به اتحادیه اروپا درباره تحریم غول آلومینیوم روسیه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، گروه صنعتی «آلومینیوم اروپا» که نماینده بسیاری از تولیدکنندگان در اتحادیه اروپاست، در نامه‌ای خطاب به کشورهای عضو نسبت به اعمال تحریم علیه غول آلومینیومی روسیه یعنی شرکت «روسال» هشدار داد.
    بر اساس این گزارش، این نهاد تجاری اعلام کرد که اعضای آن در حال گفتگو در مورد احتمال «درخواست برای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه آلومینیوم روسیه» به جز شرکت روسال Rusal هستند.

    این نهاد تجاری اعلام کرد: به دلیل اهمیت استراتژیک این (شرکت) در بازار جهانی آلومینیوم، آلومینیوم اروپا توصیه می‌کند از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه شرکت روسال جلوگیری شود.

    این در حالی است که بروکسل تاکنون فقط تا حدی واردات محصولات آلومینیومی از روسیه را محدود کرده است. اتحادیه اروپا تحویل صفحات، ورق ها و نوارهای آلومینیومی با ضخامت بیش از 0.2 میلی متر را ممنوع کرده است.

    پل ووس، مدیر کل انجمن آلومینیوم اروپا به رویترز گفت که بحث در مورد تحریم آلومینیوم روسیه "صرفا یک تمرین داخلی" است.

    وی گفت: تا جایی که من اطلاع دارم کمیسیون اروپا در حال برنامه‌ریزی تحریم‌های جدید در این مرحله است، اصلاً پیشنهادی وجود ندارد.

    با این حال، صنعت آلومینیوم روسیه به طور فزاینده‌ای به هدف محدودیت‌های غرب تبدیل شده است. در ماه فوریه، ایالات متحده 200 درصد عوارض بر واردات محصولات آلومینیومی ساخت روسیه اعمال کرد.

    در ماه مارس، کانادا واردات آلومینیوم و فولاد روسیه را ممنوع کرد. در ماه مه، بریتانیا نیز برنامه‌های خود را برای ممنوعیت واردات آلومینیوم از روسیه اعلام کرد.

    این در حالی است که آلومینیوم اروپا در نامه خود گفت که از این تلاش‌ها، از جمله تعرفه‌های جدید بر واردات آلومینیوم از روسیه حمایت می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر