"مالاکیت" سنگ سبز دوست داشتنی

عصر معدن- اگر به سنگ‎های معدنی و البته خاص علاقه دارید، به طور حتم، سنگ سبزی به نام مالاکیت شما را جذب خواهد کرد.;

"مالاکیت" سنگ سبز دوست داشتنی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» رنگ سبز، رنگ نمادین رنگ‌های پر زرق و برق از طبیعت و نشانه شکوفایی کامل است. مالاکیت نیز این ویژگی خاص و منحصربه فرد را داشته و برخی نیز می گویند، درس پایداری را برای ما به ارمغان می آورد تا بتوانیم پیوندهای خوب را قوی و پایدار نگه داریم.


    مرمر سبز یا مالاکیت (به انگلیسی: Malachite) با فرمول شیمیایی Cu2(OH)2 – CO3 از مجموعه کانی هاست و از واژه یونانی Malakhe به معنای پنیرک که رنگ آن سبز است گرفته شده‌ است.

    مالاکیت کانی است که در اعماق کم زمین و در زون های اکسیداسیون بالای نهشته های مس شکل می گیرد. حتی در برخی موارد نیز گفته می شود که نخستین نهشته های استخراج شده مالاکیت بیش از 4000 سال قبل استخراج  و جهت تولید مس بکارگرفته شدند. مواد حاصل از این نهشته ها نیز برای تولید گوهر، تندیس ها و رنگ دانه ها مورد استفاده قرار می گرفتند.

     

    کانسارهای عظیم متعدد از این نوع کانی در کوهستان اورال روسیه بی ملاحظه استخراج می شدند، گوهرهای فراوان و مواد مورد نیاز جهت تندیس گری را در دهه 1800 میلادی تامین می کردند.
    جالب است که در یکی از مجموعه کاخ های گلستان تهران، تعداد بسیار زیادی گلدان های ساخته شده از مالاکیت به چشم می خورد. همچنین یک سرویس کامل از مالاکیت و برنز نیز هدیه ای از دربار روسیه به فتحعلی شاه قاجار بوده نیز وجود دارد که به طرز بسیار زیبایی ساخته شده است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر