زغال‌سنگ در تولید برق ناکارآمد می شود

عصر معدن- انتظار می‌رود تقاضای هند برای برق در دو دهه آینده ۲برابر شود و پیش‌بینی می‌شود که زغال‌سنگ برای تولید برق به عنوان سوخت مورد استفاده قرار گیرد. اما این موضوع دیگر صادق نیست.;

زغال‌سنگ در تولید برق ناکارآمد می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، البته این به این معنی نیست که هند ذخایر زغال سنگ ندارد. بلکه دومین تولیدکننده و وارد کننده در جهان پس از چین است. حتی حمل زغال‌سنگ از جایی  به جایی که نیاز است بسیار دشوار است نیست. بله، این یک مساله است، اما این چالش می‌تواند با سرمایه‌گذاری کافی در راه‌آهن و دیگر زیرساخت‌ها برطرف شود.
    اما در اینجا باید گفت علت اصلی اینکه زغال سنگ ممکن است برای تامین نیازهای انرژی آینده این کشور ناکارآمد باشد، این است که نسبت به انرژی های تجدیدپذیر مانند باد و خورشید گرانتر شود.
    مزایده های عرضه برق در ماه های اخیر نشان داده اند انرژی های تجدید پذیر را می توان در کمتر از 3 روپیه (4 سنتور سنت) در هر کیلووات ساعت ارائه داد، تعرفه ای که ژنراتورهای زغال سنگ مشکل ساز هستند.
    همچنین احتمال صفر وجود دارد که ژنراتورهای جدید زغال‌سنگ بتوانند در نرخ‌های رقابتی قابل تجدید پذیر و هزینه‌های عملیاتی، برق تولید کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر