هند و چین خرید طلا را افزایش داده اند

عصر معدن- خرید طلای هند نسبت به ماه مارس سال گذشته ۵.۷ برابر بیشتر شده و خریداران چینی هم ۲.۶ برابر بیشتر از فوریه ۲۰۲۰ طلا خریداری کرده‌اند.;

هند و چین خرید طلا را افزایش داده اند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، تقاضا برای خرید طلای فیزیکی در فصل بهار در هند چین و سایر کشورهای آسیایی افزایش یافته است و  خریداران در این منطقه ترجیح می‌دهند درخشش این فلز گرانبها را ببینند.

    آمار نشان می‌دهد هند، یکی از مصرف کنندگان برتر طلا در جهان، 160 تن از این فلز گرانبها را در ماه مارس وارد کرده است یعنی 5.7 برابر بیشتر از همین ماه در سال گذشته میلادی، زمانی که این کشور در قرنطینه شدید کرونا به سر می‌برد.

    خرید طلا در هند در آوریل و مه 2020 متوقف شد ولی دوباره از پایان 2020 رو به افزایش گذاشته است. طلا در هند ارزش بالایی دارد و در جشن‌های عروسی و سایر مراسم‌ها پیشکش می‌شود . پس انداز بخش زیادی از جمعیت هند به صورت جواهرات طلاست.

    خرید جواهرات در چین هم در فوریه 2.6 برابر بیشتر از سال گذشته بوده است. تقاضا برای طلا در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده این فلز گرانبها در جهان در آغاز 2020 به پایین‌ترین رقم رسید که نتیجه بحران کرونا بود.

    طبق اطلاعات شورای جهانی طلا، تقاضای جهانی برای این فلز گرانبها در سه ماهه سوم 2020 به پایین ترین رقم از 2009 رسیده بود که تا حدی نتیجه کاهش تقاضا در آسیا بود. همه‌گیری کرونا باعث شد خریداران سنتی طلا خرید آن را به تعویق بیندازند و سرمایه‌گذاران از شر ذخایر خود خلاص شوند چون قرنطینه ها به شدت به بازار جواهرات ضربه زده بود. چین و هند به ترتیب شاهد 25 و 48 درصد کاهش تقاضا در سه فصل اول 2020 بودند .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر