جنگ تجاری میان چین و امریکا تشدید شد/ اعمال تعرفه‌های ۲۶۰میلیارد دلاری

عصر معدن- ایالات متحده امریکا و چین تعرفه‌های تازه‌ای را بدون هیچ گونه مذاکره تجاری اجرایی کردند.;

جنگ تجاری میان چین و امریکا تشدید شد/ اعمال تعرفه‌های ۲۶۰میلیارد دلاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، ایالات‌متحده و چین در روز دوشنبه تعرفه‌های تازه‌ای را روی کالاهای یکدیگر اعمال کردند. تعرفه های ایالات متحده به ارزش 200 میلیارد دلار برای کالاهای چینی و تعرفه های پکن برای مقابله با امریکا به میزان 60 میلیارد دلار برای محصولات ایالات متحده از ساعت 0401 به وقت گرینویچ به اجرا گذاشته شد.
    این 2کشور همچنین در اوایل سال جاری نیز 50 میلیارد دلار تعرفه برای کالاهای یکدیگر وضع کردند. گفته شده کالاهای چینی که در معرض تعرفه های جدید آمریکا قرار گرفتند شامل پاک‌کننده‌های خلا تا دستگاه‌های متصل به اینترنت هستند و کالاهای آمریکایی که از سوی پکن مورد هدف قرار می‌گیرند شامل گاز طبیعی مایع و انواع خاصی از هواپیما می‌شوند.
    اگرچه هفته گذشته مقام ارشد کاخ سفید اعلام کرد که ایالات متحده همچنان به چین برای دستیابی به "راهکار مثبتی پیش می رود"، اما هیچ یک از طرفین تمایلی برای سازش از خود نشان نداده اند.
    این مقام آمریکایی همچنین گفته بود که هیچ تاریخی برای دور بعدی مذاکرات تعیین نشده است. وال استریت ژورنال گزارش داد که چین، که واشنگتن را متهم به اشتباه در مذاکرات تجاری کرده و تصمیم گرفته این هفته، نخست‌وزیر " لیو " را به واشنگتن بفرستد.
    چین نیز سفیر آمریکا در پکن را فراخوانده و گفتگوهای نظامی مشترکی را در اعتراض به ایالات‌متحده به تعویق انداخته است. از سوی دیگر تصمیم برای تصویب یک آژانس نظامی چینی و مدیر آن برای خرید جت‌های جنگنده روس و یک سیستم موشکی زمین‌به‌هوا گرفت شد.
    اقتصاددانان هشدار می‌دهند اختلاف طولانی در نهایت رشد را نه تنها در ایالات‌متحده و چین بلکه در کل اقتصاد جهانی وسیع‌تر نشان خواهد داد.
    این در حالی است که تنش‌های تجاری نیز بر روابط گسترده‌تر بین پکن و واشنگتن اثر گذاشته و 2طرف با مسائل متعددی روبرو بوده و مذاکراتی که در ماه گذشته بین چین و امریکا انجام شد، هیچ پیشرفتی نداشته و از 24 سپتامبر، تعرفه ها اجرایی شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر