غول آلومینیوم روسیه ۴۰ درصد سود خالص گزارش کرد

عصر معدن- روس‌آل، بزرگترین تولیدکننده آلومینیوم روسیه، در گزارش عملکرد سالانه خود در سال ۲۰۱۸ میلادی، اعلام کرد: سود خالص این شرکت، ۱.۶۹۸ میلیارد دلار یا ۳۹ درصد رشد کرده است.;

غول آلومینیوم روسیه ۴۰ درصد سود خالص گزارش کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مهر، روس‌آل، بزرگترین تولیدکننده آلومینیوم روسیه، در گزارش عملکرد سالانه خود در سال 2018 میلادی، اعلام کرد: سود خالص این شرکت، 1.698 میلیارد دلار یا 39 درصد رشد کرده است.

    درآمد روس‌آل در سال گذشته، با افزایش 3.1 درصدی، از 9.969 میلیارد دلار در سال 2017 میلادی، به 10.28 میلیارد دلار در سال 2018 میلادی رسید.

    این رشد بیشتر به علت افزایش 7.2 درصدی قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن بوده است؛ ضمن اینکه در سال 2018 میلادی، هر تن آلومینیوم به طور متوسط 2110 دلار قیمت داشته است، در حالی که در سال قبل از آن 1968 دلار بوده است.

    در این گزارش آمده است: بازار آلومینیوم در سال 2018 میلادی، به شدت تحت تأثیر تحریم‌های اداره کنترل دارایی‌های آمریکا (اوفاک) و همچنین جنگ‌های تجاری و تعرفه‌های واردات قرار گرفت که نتیجه آنها، بالا رفتن قابل‌توجه قیمت‌ها بود.

    در آوریل 2018 میلادی، روس‌آل، دومین تولیدکننده بزرگ آلومینیوم در جهان در لیست سیاه تحریم‌های آمریکا قرار گرفت.

    سهام شرکت با انتشار این اخبار، به پایین‌ترین قیمت تاریخ خود سقوط کرد و حتی تحلیل‌گران توانایی این شرکت برای ادامه دادن به عملکرد خود را، مورد تردید قرار دادند.

    همچنین روسیه در لیست کشورهایی قرار گرفت که واردات آلومینیوم آنها به آمریکا مشمول 10 درصد تعرفه می‌شد.

    علی‌رغم این شرایط سخت، نتایج عملکرد قدرتمند روس‌آل، نشان‌دهنده مدیریت بحران به صورت بسیار با مهارت و توانایی سازگاری با شرایط جدید، در این شرکت است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر