آلمان واردات زغال‌سنگ روسیه را از ماه آینده متوقف می کند

عصر معدن- معاون وزیر دارایی آلمان اعلام کرد، برلین از ابتدای ماه آگوست (ماه آینده) خرید زغال سنگ و از ۳۱ دسامبر (آخر سال میلادی) خرید نفت روسیه را به طور کامل قطع خواهد کرد.;

آلمان واردات زغال‌سنگ روسیه را از ماه آینده متوقف می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فارس، معاون وزیر دارایی آلمان در یک کنفرانس در سیدنی اعلام کرد، برلین از ابتدای ماه آگوست خرید زغال سنگ و از 31 دسامبر خرید نفت روسیه را به طور کامل قطع خواهد کرد.

    یِرک کوکیس گفت، چالش اصلی پیش رو، پر کردن شکاف بزرگی خواهد بود که وقتی اتحادیه اروپا، دریافت 158 میلیارد متر مکعب گاز در سال از روسیه را قطع کند.

    وی در کنفرانس انرژی سیدنی که به میزبانی دولت استرالیا و آژانس بین المللی انرژی برگزار شده است، افزود: «ما تا چند هفته دیگر زغال سنگ روسیه را کنار خواهیم گذاشت.»

    وی توضیح داد، روسیه قبلا 40 درصد زغال سنگ و 40 درصد نفت آلمان را تامین می کرد.

    کوکیس گفت: «هرکسی که تاریخچه خط لوله دروژبا را که در گذشته ابزار امپراتوری شوروی بر اروپای شرقی بود، بداند، رهایی از این وابستگی را آسان نخواهد دید، اما موضوعی است که ما ظرف چند ماه آینده به آن خواهیم رسید.»

    آلمان به سرعت، پایانه واردات گاز طبیعی مایع (LNG) را توسعه می دهد تا شکاف تامین گاز را پر کند در عین حال وی خاطرنشان کرد، درحالی که آمریکا و قطر می تواند به همراه یکدیگر حدود 30 میلیارد مترمکعب گاز به شکل LNG به اروپا عرضه کنند، اما همچنان شکاف عظیمی باقی می ماند.

    کوکیس افزود: « ما نمی توانیم این مشکل را از بین ببریم.»

    چندی پیش، جنس اکهارد، کارشناس اقتصادی و بازارهای مالی در آلمان، گفت، این کشور باید هزینه‌ های سنگینی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خاطر تحریم‌ های روسیه و جایگزین کردن گاز این کشور با گاز طبیعی مایع‌ شده بپردازد.

    وی طی مصاحبه‌ ای با روزنامه هاندلز بلات آلمان توضیح داد: تغییر فاز گازی و رفتن به سمت ال ان جی و ایجاد تاسیسات آن یک تریلیون یورو برای آلمان هزینه خواهد داشت.

    «یونیپر» (Uniper‌) شرکت بزرگ انرژی در آلمان اعلام کرده، این شرکت از زمانی که روسیه عرضه گاز خود را به بزرگترین اقتصاد اروپا کاهش داده است، روزانه میلیون‌ها یورو ضرر می‌ کند.

    در حالی که پیش‌ بینی می‌ شود، زیان این غول انرژی در سال جاری به 10 میلیارد یورو برسد، یونیپر برای نجات از ورشکستگی از دولت برلین درخواست کمک کرده است.

    گازپروم روسیه هفته آخر خردادماه، جریان گاز به آلمان از طریق خط لوله نورد استریم را 60 درصد کاهش داد و دلیل آن عدم بازگشت توربین های این شرکت توسط شرکت زیمنس اعلام کرد. بنا بر اعلام گازپروم، این توربین‌ها به علت تحریم‌ها علیه روسیه در مونترال کانادا مانده است.

    در نهایت برلین و اوتاوا در برابر خواسته مسکو تسلیم شدند و قرار است این توربین تحویل گازپروم شود.

    دو روز پیش گازپروم اعلام کرد، جریان گاز این خط لوله به مدت 10 روز برای انجام عملیات نگهداری و تعمیرات متوقف می‌ شود. سال گذشته نیز بین روزهای 13 تا 23 جولای فعالیت این خط لوله متوقف شده بود.

    این قطعی سبب شده تا شرکت‌های انرژی فرانسه برای جلوگیری از اختلال ناشی از قطع برق، به جای استفاده از گاز، دوباره به نفت روی آورده‌اند.

    آنها معتقدند، درحالی که احتمال کمبود گاز در اروپا محتمل است، نفت به عنوان یک جایگزین همچنان در دسترس خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر