روس‌ها به طلا خریدن ادامه می‌دهند

عصر معدن- حجم ذخایر طلای روسیه در ماه ژوئیه ۹ تن دیگر افزایش یافت.;

روس‌ها به طلا خریدن ادامه می‌دهند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد حجم ذخایر طلای این کشور تا پایان ماه ژوئیه با 9 تن افزایش نسبت به ماه قبل به 2217.68 تن رسیده است تا بدین ترتیب سهم طلا از کل ذخایر طلا و ارز این بانک به 19.6 درصد افزایش یابد که نسبت به ماه قبل 0.42 درصد بیشتر است.

    در ماه ژوئن نیز روسیه 18 تن طلا خریداری کرده بود. از ابتدای امسال تاکنون بانک مرکزی روسیه در راستای استراتژی متنوع سازی ذخایر طلا و ارز خود اقدام به خرید 105.75 تن طلا کرده است تا این کشور رکوردار خرید طلا در سال جاری بین کشورهای جهان در لقب گیرد. در حال حاضر ارزش ذخایر طلای در اختیار روسیه 101.923 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

    روسیه سال گذشته با خرید 275 تن طلا، بزرگ‌ترین خریدار طلا در جهان معرفی شد. پتر شیف، معامله‌گر فلزات گران بها در همین رابطه گفت: روسیه در حال حاضر به طرز مشهودی تلاش می‌کند تا هر چه قدر ممکن است طلا بخرد چرا که معتقد است ارزش آن در آینده افزایش خواهد یافت و هم‌چنین می‌خواهد تا وابستگی خود را به دلار تا حد ممکن کاهش دهد.

    روسیه با تداوم روند فعلی به زودی پنجمین دارنده بزرگ ذخایر طلای جهان خواهد شد و جای عربستان صعودی را خواهد گرفت. بانک مرکزی در سال 2015 رسیدن به ذخایر 0.5 تریلیون دلاری را هدف گذاری کرده بود. طبق اعلام بلومبرگ، ولادیمیر پوتین با جدیت به دنبال تقویت ذخایر طلا و ارز روسیه است و شخصاً این مساله را زیر نظر دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر