پیشنهاد شرکت‎های کانادایی، چینی و روسی به معدن مس صربستان

عصر معدن- وزارت اقتصاد گفت: سه شرکت برای شرکت در مناقصه استراتژیک در RTB Bor، معدن مس صربستان، پیشنهادات خود را ارائه کرده اند.;

پیشنهاد شرکت‎های کانادایی، چینی و روسی به معدن مس صربستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» در ماه ژوئیه، دولت صربستان اعلام کرد که به دنبال یک شریک برای سرمایه گذاری حداقل 350 میلیون دلار  است تا بتواند بدهی بانکی RTB Bor  را پرداخت کند، اما نمی‌گوید که چه مقدار سهام آن را به نفع خود خواهد داشت.
    این در حالی است که قبلا سه بار موفق به فروش مجموعه معدن در سال 2007 و 2008 شده بود اما به محض این که مناقصه به پایان رسید  آنها از مفاد و پیشنهاداتش استقبال نکردند.
     در بیانیه‌ای که در اواخر روز دوشنبه صادر شد، وزارتخانه اعلام کرد که تنها شرکت‌هایی از کانادا، چین و روسیه در این مناقصه شرکت کرده‌اند. 
    این وزارتخانه بدون توضیح دادن گفت : "کمیسیون مذکور به روند ( خصوصی‌سازی ) رسیدگی می‌کند و در حال حاضر اسناد را بررسی کرده و براساس آن عمل می‌کند. 
    تنها شرکت‌هایی که حداقل یک دهه در تولید مس دخیل بوده‌اند و درآمد سالانه حداقل 500 میلیون دلار در سال گذشته را داشتند ، مجاز به پیشنهاد مناقصه بودند.
    گزارش‌های اولیه رسانه‌ها حاکی از آن است که 11 شرکت از جمله شرکت معدنی Zijin چین ابراز علاقه کرده‌اند.
    داده‌های شرکت نشان داد که صادرات مس RTB Bor در نیمه اول سال 2018 به میزان 23 درصد به 15،000 تن افزایش یافت. درآمد صادرات بین ماه‌های ژانویه و ژوئن برابر با 107.1 میلیون دلار بود و به ارزش 30 میلیون دلار دیگر در داخل کشور فروخته شد.
    برای تسریع اصلاحات و تشویق رشد که توسط صندوق بین‌المللی پول توصیه شده‌است، صربیا باید از شرکت‌های دولتی باقی مانده خود خارج شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر