اعتراض استرالیایی‌ها به فعالیت معادن زغال‌سنگ

عصر معدن- ساکنان استرالیا و پزشکان خواستار هوای پاک هستند و بیش از ۱۰۰ نفر از ساکنان منطقه هانتر در نیو ساوت ولز در استرالیا نامه‌ای را امضا کرده‌اند که از وزرای بهداشت و محیط‌زیست کشور خواسته تا برای کاهش آلودگی هوا ناشی از استخراج زغال‌سنگ اقدام کنند.;

اعتراض استرالیایی‌ها به فعالیت معادن زغال‌سنگ
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» این در حال است که جویندگان 5معدن زغال سنگ که 97میلیون تن زغال‌سنگ بین سال‌های 2008 و 2009 تولید کرده و تقریبا دو سوم کل تولید زغال‌سنگ در نیوساوث ولز را به خود اختصاص داده اند.
    در ماه آوریل گزارش شد که 61 میلیون کیلوگرم ماده ریز ذرات که به PM10 معروف است در سال 2017 به هوا رفت و افزایشی 2 درصدی نسبت به سال 2016 داشت.
    در همان دوره، دو مورد از بزرگترین نیروگاه های دولتی Vales Point و Baywater نیز میزان انتشار ذرات ریز ذرات معادل PM2.5 را به ترتیب 179 و 69 درصد افزایش دادند.
    دکتر رابرت ویکرز، یکی از 34 پزشکی که نامه را امضا کرده است، گفت: "هنگامی که در هوا PM10 وجود دارد، سلامتی ساکنان محلی، به ویژه افرادی که مبتلا به آسم، بیماری قلبی و ریه هستند، به خطر می افتد.
    "شمارش اخیر نشان داده شده دولت مسئولیت خود را برای حفظ استانداردهای آلودگی هوا انجام نمی‌دهد و مردم ما رنج می برند. در یک هفته آگوست، پنج روز است که مردم به شکل مستقیم از آنچه که سازمان حفاظت از محیط‌زیست به عنوان کیفیت هوای بد در نظر می‌گیرد، مواجه هستند.
    امسال، میزان آلودگی هوای روزانه در منطقه هانتر بسیار بالاتر از شرایط و هوای ایمن بوده است به نحوی که 8 ایستگاه برای نظارت بر ضبط آلودگی هوا و نقض مکرر استانداردهای ملی در نظر گرفته شده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر