حادثه سد واله توسط آلمانی‌ها بررسی می‌شود

عصر معدن- شرکت واله برزیل از دادگاه درخواستی برای بازرسی اسناد شرکت در مورد ساخت سد را مطرح کرد.;

حادثه سد واله توسط آلمانی‌ها بررسی می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» معدنچی برزیلی واله، بزرگترین تولید کننده سنگ آهن جهان، در اقدامی قانونی یک شرکت بازرسی آلمانی را برای ارائه اسناد مربوط به خدمات خود برای سد برومادینی انتخاب کرده که می تواند به تعیین اینکه چه کسی مسئول فاجعه بوده، کمک کند.

    شرکت مشاور TÜV SÜD سد ریخته گری را قبل از فروپاشی آن در ماه ژانویه که نزدیک به 300 نفر را کشت، مورد آزمایش قرار داد.
    شرکت واله در روز پنج شنبه در دادگاه می گوید: دادگاه اجازه دسترسی به تمام اسناد مربوط به این ممیزی را صادر کرده و معتقد است که اگر شرکت آلمانی قراردادش را برآورده نکند، می تواند مسئولیت آن را بر عهده بگیرد.

    واله در خصوص بیانیه‌ای که توسط یکی از کارکنان اداره پلیس فدرال به نام ماکوتو sud به پلیس فدرال داده شده‌بود، اظهار داشت که او " تحت فشار معدنچی است تا گزارشی از ثبات سد Brumadinho امضا کند تا کار برنامه‌ریزی‌شده بر روی سازه dam's ادامه یابد.

    Sergio Bermudes Advogados، وکیل‌مدافع واله نیز درباره درخواست دادگاه ریودو ژانیرو در روز سه‌شنبه گفت: " انگشت by TUV TUV در حقیقت به هیچ‌کس جز خودش اشاره ندارد."
    یک سند داخلی در ماه فوریه توسط رویترز ارائه شده بود، آمده، نشان می‌دهد شرکت در سال گذشته می‌دانست که سد دارای ریسک شدیدی بوده و خطر ریزش دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر