پیش‌بینی سینوپک از زمان اوج مصرف زغال سنگ

عصر معدن- شرکت پتروکمیکال چین (سینوپک) پیش‌بینی کرد مصرف زغال سنگ در حدود سال ۲۰۲۵، به اوج ۴.۳۷ میلیارد تن خواهد رسید.;

پیش‌بینی سینوپک از زمان اوج مصرف زغال سنگ
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، سینوپک در گزارش دورنمای 2026 که در پکن منتشر شد، پیش‌بینی کرد عرضه انرژی غیرفسیلی که در راس آنها خورشیدی و بادی وجود دارند، احتمالا از معادل 3 میلیارد تن استاندارد زغال سنگ تا سال 2025 فراتر خواهد رفت و به منبع اصلی انرژی برای بیش از نیمی از مصرف انرژی اولیه تبدیل خواهد شد.

    این غول انرژی چینی پیش‌بینی کرد مصرف نفت در اواسط سال‌های 2026 تا 2030، به 800 میلیون تن معادل حدود 16 میلیون بشکه در روز می‌رسد که بخشی از آن به دلیل رشد سریع‌تر از حد انتظار در بخش خودروهای انرژی جدید است.

    پیش‌بینی می‌شود چین که دومین مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است، امسال 760 میلیون تن معادل 15.2 میلیون بشکه در روز نفت مصرف کند.

    سینوپک همچنین پیش‌بینی کرد که تقاضای چین برای گاز طبیعی که سوخت رابط کلیدی پیش از دستیابی به وضعیت کربن خنثی است،  در حدود 610 میلیارد متر مکعب در سال 2040 ایستاده و یکنواخت می‌شود و 13 درصد از مصرف انرژی اولیه را تشکیل می‌دهد که قابل مقایسه با 425 میلیارد متر مکعب برابر با 9 درصد از مصرف انرژی اولیه پیش بینی شده برای سال 2025 است.

    بر اساس گزارش رویترز، پیش‌بینی می‌شود مجموع انتشار کربن ناشی از فعالیت‌های انرژی در دوره پانزدهمین برنامه پنج ساله چین، به 10.1 میلیارد تن می رسد که در مقایسه با 10.02 میلیارد تن در سال 2023 بالاتر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر