قرارداد «BMW» با «CATL» برای تولید خودروهای الکتریکی

عصر معدن- تولید کننده سلول های باتری چین برای ساخت کارخانه در آلمان آماده می شود.;

قرارداد «BMW» با «CATL» برای تولید خودروهای الکتریکی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، گفته می‌شود که فناوری Amperex معاصر چینCATL  آماده است تا ساخت یک کارخانه باتری در آلمان را آغاز کند و یک شرکت را بر پایه غول‌های اتومبیل، فولکس‌واگن و دایملر AG به عنوان بخشی از طرحی برای حل نزدیک به اکثر خودروسازان اروپایی راه‌اندازی کند.
    بر اساس منابع ناشناس نقل شده از سوی رویترز، مراسم امضای رسمی در تاریخ 9 ژوئیه در یک نشست در برلین با نخست وزیر چین، لی ککینگ، برگزار خواهد شد.
    گفته می شود که محل کارخانه تورینگن در شرق و مرکز آلمان، همانطور که وزارت اقتصاد ایالتی خود روز جمعه به رویترز اشاره کرد، خواهد بود.
    CATL، تولیدکنندگان باتری سلول های باتری خودروی الکتریکی (EVs)  شماره 1 چین، 10 درصد از سهام خود را در یک عرضه عمومی اولیه فروخت تا در اوایل ماه جاری، از گسترش این کشور فراتر برود.
    در همین باره بلومبرگ گزارش داد که IPO موفقیت آمیز، ارزش شرکت را در حدود 13.5 میلیارد دلار اعلام کرد و ارزش سهام خالص سهام Pei Zhenhua را از مارس 1 میلیارد دلار گذراند.
    BMW، که قصد دارد 25 خودرو الکتریکی را تا سال 2025 عرضه کند، قبلا CATL قراردادی را به ارزش بیش از 1 میلیارد یورو (1.16 میلیارد دلار) اختصاص داده است و دیگر سازندگان خودرو از جمله Daimler، درلیست مذاکره با این شرکت در مورد یک قرارداد عرضه احتمالی در اروپا هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر