موثقی نیا در «زغالسنگ البرز مرکزی» اعلام کرد:

افزایش تولید، هدف نخست ایمیدرو در کارخانه زغالشویی البرز مرکزی

برنامه تکمیل زنجیره تولید با سرمایه گذاری بخش خصوصی در سوادکوه

عصر معدن- محمد رضا موثقی نیا، با حضور در کارخانه زغالشویی البرز مرکزی سوادکوه با اشاره به تلاش بی وقفه برای افزایش تولید و بهبود کیفیت محصولات این شرکت، ابراز امیدواری کرد با دستورات استاندار و اجرایی شدن آنها اتفاقات خوبی رقم خورد.;

افزایش تولید، هدف نخست ایمیدرو در کارخانه زغالشویی البرز مرکزی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، معاون وزیر صمت که صبح امروز عازم شهرستان سواد کوه شده، ابتدا در گلزار شهدای سواد کوه، حضور یافت و سپس از بخش های مختلف کارخانه زغالشویی البرز مرکزی دیدن کرد.

    وی در این برنامه با اشاره به همت مدیران، کارگران و کارشناسان مجموعه البرز مرکزی به برنامه افزایش تولید به 130هزار تن، گفت: با افزایش خوراک کارخانه، تخصیص معادن و نیز مساعدت استاندار مازندران، امیدواریم برنامه افزایش تولید به 150؛هزار تن تا اواسط سال 1403 محقق شود.

    تکمیل زنجیره تولید
    وی با اشاره به اهمیت تکمیل زنجیره تولید در این شهرستان؛ از احداث کارخانه فولاد سازی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان سوادکوه خبر داد.

    بسیج ظرفیت های دولتی برای تولید 150 هزارتن
    از سوی دیگر حسینی پور استاندار مازندران در این برنامه بابیان اهمیت تولید و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اعلام کرد: همه ظرفیت ها را برای افزایش تولید کارخانه تا ظرفیت 150هزار تن بسیج کرده و هرگونه تسهیل و تسریع توسط دستگاه های دولتی را در اولویت قرارداده ایم.
    وی افزود:ان شاء الله با رفع موانع احداث کارخانه فولاد در آینده نزدیک مشکل اشتغال شهرستان به حداقل خواهد رسید و از مجموعه ایمیدرو، تهیه و تولید مواد معدنی ایران همچنین البرز مرکزی به واسطه تلاش و پیگیری های مجدانه و جهادی برای راه اندازی هرچه زودتر این مجموعه صنعتی تقدیر کرد.

    تحقق امر رهبری در شش ماهه اول سال
    نوید نیکو مدیر عامل شرکت زغال سنگ البرز مرکزی بیان کرد: هدف گذاری شرکت در سال جاری تولید 59375 تن کنسانتره زغالسنگ در دوره 6 ماهه اول سال بوده است که با تلاش جهادی در شرکت زغال سنگ البرز مرکزی، تولید 60401 تن ( 102 درصد ) محقق شد و نسبت به دوره شش ماهه اول سال 1401 ( 24 درصد ) رشد داشته است.
    وی افزود: برآورد ارسال 59375 تن کنسانتره زغال سنگ در دوره 6 ماهه اول سال را داشته ایم که 60778 تن (102 درصد) محقق شد و نسبت به دوره شش ماه اول سال 1401 ( 17 درصد) رشد را ثبت کردیم.

    افزایش استخراج
    نیکو با بیان افزایش استخراج از معدن گلیران تصریح کرد: افزایش تولید زغالسنگ معدن گلیران طی دو سال اخیر توانسته بخش عظیمی از کاهش خرید زغالسنگ خام از معادن خصوصی را جبران کند که با تلاش کارکنان شرکت یکی از عوامل اصلی رشد تولید و ارسال کنسانتره زغالسنگ بوده است.

    رکورد عملکرد
    وی در خصوص عملکرد معدن گلیران نیز افزود: پیمانکار از ابتدای قرار داد تا کنون ، به میزان 77719 تن زغال خام استخراج کرده که این آمار بالاترین تناژ استخراجی این معدن در طول عمر استخراج سالانه از معدن گلیران است.
    در اسفند ماه سال 1401 به میزان 8173 تن زغال خام از معدن گلیران به کارخانه زغال شویی حمل شده که این رکورد نیز در تاریخ بهره برداری از معدن مذکور بی‌نظیر بوده است.
    در شش ماهه سال 1402 نیز در استخراج معدن گلیران تحت مالکیت شرکت ، تولید و ارسال زغالسنگ کنسانتره کک شو بیش از برنامه مصوب میانگین (101 درصد) محقق شد.
    مدیر عامل البرز مرکزی با ارائه آمار خرید زغال سنگ خام از دیگر معادن جهت ارتقاء میزان تولید کارخانه زغالشویی انجیر تنگه بیان کرد: خرید 86592 تن زغالسنگ خام در دوره 6ماهه اول سال جزء برنامه های شرکت بوده، که 82365 تن (95 درصد) محقق گردیده و نسبت به دوره شش ماه اول سال 1401 ( 23 درصد) رشد داشته است.
    شرکت زغالسنگ البرز مرکزی سوادکوه یکی از واحد های تولیدات معدنی‌است که سابقه ای به اندازه نیم قرن دارد و از دیر باز نقش موثر وکلانی در تولید زغالسنگ داشته است.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر