تصمیم آلمان برای کنارگذاشتن زغال‍‌سنگ جدی است

عصر معدن- " RWE" برای خاموش شدن سریع ظرفیت زغال‌سنگ در برابر فشار مقاومت می‌کند.;

تصمیم آلمان برای کنارگذاشتن زغال‍‌سنگ جدی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، بزرگترین تولیدکننده برق آلمان در مقابل فشار برخی از گروه‌های محیط زیست و سهامداران برای خاموش کردن سریع کارخانه‌های زغال‌سنگ خود پیش از موعد مقرر این کشور تا سال 2038 مقاومت خواهد کرد. 
    به گفته مدیرارشد مالی، مارکوس کرببر، RWE AG که از تسهیلات سوخت های فسیلی برخوردار است، به کارگران و سهامداران شهرداری تعهداتی دارد که از تلاش های سریع تر برای بستن ظرفیت زغال سنگ جلوگیری کند.
    این اظهارات پیچیدگی تصمیم آلمان مبنی بر خروج استفاده از زغال سنگ به عنوان سوخت تولید برق را نشان می‌دهد، اقدامی که به هزاران شغل خاتمه می دهد و قبل از اینکه سرمایه گذاران بازده مورد انتظار خود را بدست آورند، هزاران دلار از دارایی را خاموش کنند. سازمان های خدمات اقتصادی و دولت دقیقاً در حال بحث و گفتگو هستند که چه مراکزی باید تعطیل شوند و چه موقع، با گروه های محیط زیست برای بسته شدن سریع تر تلاش می کنند.
    کرببر در مصاحبه ای در فرانکفورت گفت: "شما نمی توانید یک استراتژی هدفمند را در اینجا بکار گیرید. "تاریخ دقیق خروج می تواند به پیشرفت آلمان در تغییر شبکه خود به سمت باد و انرژی خورشیدی و به دور از نیروگاه های هسته ای و زغال‌سنگ باشد.
    آلمان متعهد شده است تا سال 2038 از تولید نیروگاه‌های زغال‌سنگ خاموش بهره ببرد تا اهداف انتشار گازهای گلخانه ای تحت توافق نامه پاریس در مورد تغییر اقلیم را برآورده سازد.
      RWE گفته است که به توصیه های کمیسیون برای خروج از سوخت پایبند می ماند. ازطرفی اظهارات کرببر نشان می دهد این شرکت خیلی زود قبل از آن عملیات زغال سنگی خود را به طور یک جانبه خاموش نمی کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر