در شرایط خاص کنونی رقم می خورد:

نقش آفرینی «بندرچابهار» در جهش صادرات مواد معدنی

عصر معدن- بندر چابهار واقع در جنوب شرقی ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی خود توانسته نقش بسزایی در جلب توجه سیاستگذاران امریکایی را داشته و آنها را از تحریم این منطقه به جهت دسترسی هندوستان به افغانستان به واسطه بندر چابهار منصرف کند.;

نقش آفرینی «بندرچابهار» در جهش صادرات مواد معدنی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶:۰۰

    حال با خروج این منطقه از تحریم های امریکا فرصت طلایی برای صادرات ایران ایجاد می شود، این درحالی است که رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز چندی پیش در گفت و گو با «عصر معدن» اظهار کرد: بخش معدن باید در انتظار جهش صادراتی باشد.
    درنتیجه موضوع اهمیت بندر چابهار نسبت به گذشته چند برابر خواهد شد.
    با توجه به این اتفاق بندر چابهار می‌تواند نقش مهمی در صادرات و واردات ایران در زمان تحریم ها ایفا کند.
    محمد آرازش مدیرعامل و نایب رییس هیت مدیره شرکت توسعه تجارت زندگی در گفت و گو با «عصر معدن» نیز با اشاره به این موضوع اظهار کرد: از آنجایی که کشور ما در زمینه افزایش صادرات غیر نفتی در تلاش است، اما از سویی اعمال برخی تحریم های مختلف در برهه های زمانی منجر به افت و نوسان این مهم شده است این بدان معنی است که  صادرات غیر نفتی ما از جمله مواد معدنی تحت تاثیر تحریم های گوناگون در طول زمانه‌ای مختلف قرار گرفته است.
    وی ادامه داد: در حال حاضر براساس اعلام اخیر  وزیر امور خارجه امریکا بندر شهید بهشتی چابهار از تحریم ها مستثنی شده است که این موضوع فرصت خوبی برای تمامی صادر کنندگان محصولات مواد معدنی از چابهار محسوب می شود.
    آرازش افزود: شرکت توسعه تجارت زندگی در حال حاضر یک محوطه تمام آسفالته در بندر شهید بهشتی چابهار را در اختیار دارد که مجهز به باسکول و کلیه تجهیزات تخلیه و بارگیری است تا بتوانیم از این فرصت به خوبی در جهت توسعه صادرات مواد معدنی استفاده کنیم.
    آرازش تصریح کرد: شرکت توسعه تجارت زندگی آمادگی خود را جهت پذیرش انواع بارهای معدنی همچون سنگ آهن، کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی، مس، کنسانتره مس و... جهت صادرات  و محصولاتی مانند زغال سنگ و کک جهت واردات اعلام می کند.
    وی اضافه کرد: ما امیدوار هستیم با همراهی بخش دولتی و خصوصی  گام های خوبی را در استفاده از این فرصت استثنایی برداریم که این موضوع منجر به افزایش میزان صادرات خواهد شد که ارتباط مستقیمی با ارز آوری برای کشورعزیزمان در این مقطع زمانی حساس را بدنبال دارد.
    آرازش در پایان تاکید کرد: در جهت توسعه حمل ‌نقل جاده ای به این بندر، وزارت کشور، سازمان بنادر، سازمان منطقه آزاد و گمرک تمهیداتی ویژه اندیشیده اند که به رونق این امرتاثیر بسزایی خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر