استخراج بیش از ۲۲ میلیون تن ماده معدنی از معادن مازندران

عصر معدن- حدود ۲۲ و نیم میلیون تن انواع ماده معدنی سالانه از ۱۷ معدن فعال مازندران استخراج می‌شود.;

استخراج بیش از ۲۲ میلیون تن ماده معدنی از معادن مازندران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از واحد مرکزی خبر، معاون معدنی صنعت، معدن و تجارت مازندران به استخراج 17 نوع ماده معدنی در استان اشاره کرد و گفت: ذخایر قطعی معادن مازندران براساس عملیات اکتشافی حدود یک میلیارد تن است.
    شریفی با بیان اینکه ظرفیت استخراجی کل معادن استان حدود 22 و نیم میلیون تن است، افزود: از این میزان سهم معادن زغال سنگ 750 هزار تن، فلورین 250 هزار تن. شن و ماسه 20 میلیون تن است.
    او گفت: بیشترین معادن در شهرستان‌های آمل، نور، سوادکوه، ساری، چالوس، بهشهر، نکا، گلوگاه، رامسر، تنکابن، بابل و نوشهر قرار دارد.
    شریفی گفت: مازندران در زمینه‌های ذخیره ماده معدنی فلورین، سنگ‌های تزیینی، زغال سنگ و شن و ماسه به ترتیب رتبه‌های اول، دوم، سوم و چهارم را در کشور داراست.
    معاون معدنی صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اشتغال 3 هزار و 868 نفر در بخش معادن استان، افزود: با ارتقاء ظرفیت سرمایه گذاری در بخش معدن اشتغال حدود 10 هزار نفر افزایش می‌یابد.
    شریفی به صدور پروانه بهره برداری برای 256 واحد معدنی استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد 148 واحد فعال است.
    او افزود: کمبود نقدینگی و نبود امکانات و ماشین آلات، فرسودگی ماشین آلات معدنی و تاسیسات، بالا بودن هزینه تعمیر و نگهداری و گرانی تجهیزات ایمنی در معادن زیر زمینی عمده مشکلات بهره برداران معادن در مازندران است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر