نرخ تورم تولیدات معدنی به ۱۷.۳ درصد رسید

عصر معدن- درصد تغییرات نرخ تورم تولیدکننده بخش معدن در چهار فصل منتهی به زمستان ۹۶ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۷.۳ اعلام شد که نسبت به چهارفصل منتهی به پاییز ۹۶ از افزایش ١١.٢ درصدی حکایت دارد.;

نرخ تورم تولیدات معدنی به ۱۷.۳ درصد رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از مهر از مرکز آمار ایران، نرخ تورم تولید کننده کل بخش معدن در چهار فصل منتهی به فصل زمستان سال ١٣٩٦ نسبت به دوره مشابه سال قبل 17.3 اعلام شد که نسبت به تورم چهار فصل منتهی به فصل پاییز سال گذشته 11.2 درصد، افزایش داشته است.

    در فصل مورد بررسی بخش «استخراج کانه‌­های فلزی»  بیش­ترین تاثیر را بر افزایش ٧,٧ درصدی شاخص قیمت بخش معدن داشته است. شاخص قیمت در بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با 10.3  درصد افزایش نسبت به فصل قبل از عدد 231.7  به عدد ٢٥٥.٧ رسید. این افزایش بیش­تر تحت تاثیر افزایش ١۰.٨ درصدی فعالیت‌  «استخراج سنگ­های آهنی»  به وجود آمده است.

    شاخص قیمت تولیدکننده در فصل زمستان ١٣٩٦ در فعالیت «استخراج سنگ­های آهنی»  به رقم 322.2  رسید و به این ترتیب نسبت به فصل قبل 10.8  درصد افزایش نشان داده است، این در حالی است که شاخص قیمت در بخش مورد بررسی در فصل پاییز ١٣٩٦ رقم 290.8  بوده و نسبت به فصل قبل از آن ٥.٥ درصد افزایش یافته بود. 

    افزایش شاخص قیمت فعالیت  «استخراج سنگ­های آهنی»  در فصل زمستان ١٣٩٦ به طورعمده ناشی از افزایش قیمت ماده معدنی  «کنسانتره آهن»  بود.  تغییرات شاخص قیمت در سایر فعالیت­ها، تاثیر بسزایی در تغییر شاخص کل بخش معدن نداشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر