صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی ریسک اکتشافات را کاهش می‌دهد

عصر معدن- مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی بیان کرد: در بخش اکتشاف کلیه سرمایه گذاری هایی که بخش خصوصی چه از محل آورده شخصی بوده و یا از محل تسهیلات اعطایی از محل وجوه داده شده باشد، توسط صندوق بیمه می شود.;

صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی ریسک اکتشافات را کاهش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶:۰۰

    فرید دهقانی در گفت و گو با «عصر معدن» و با اشاره به فعالیت‌های صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی اظهار کرد: صندوق بیمه فعالیت های معدنی صندوقی حمایتی برای بخش معدن است. این صندوق در حلقه‌های مختلف زنجیره ارزش فعالیت دارد. در حوزه اکتشاف کارکرد صندوق اعطای بیمه نامه های سرمایه گذاری است.
    وی تصریح کرد: در بخش استخراج نسبت به اعطای ضمانت نامه بانکی برای معدنکاران به جهت دریافت تسهیلات بانکی با رهن پروانه‌های بهره برداری در صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی اقدام می کنیم. این موضوع تسهیل بسیار خوبی در حوزه استخراج  در جهت دسترسی به منابع مالی داشته است. در حوزه فرآوری نیز اقدام مشابه حلقه استخراج و به جهت برپایی نهضت فرآوری انجام می گیرد. درواقع تلاش بر این است تا از خام فروشی کاسته شود و مواد فرآوری شده با ارزش افزوده بیشتری راهی بازار شوند. درواقع موارد یاد شده کارکرد کلی صندوق بیمه فعالیت های معدنی را شامل می شود.
    دهقانی درباره فعالیت های صندوق در حوزه اکتشاف نیز بیان کرد: کارکرد صندوق در زمینه بیمه سرمایه گذاری مربوط به  بخش اکتشاف است. ما در بخش اکتشاف کلیه سرمایه گذاری هایی که بخش خصوصی چه از محل آورده شخصی بوده و یا از محل تسهیلات اعطایی از محل وجوه داده شده باشد، ما آن را بیمه می کنیم.
    وی افزود: به عبارتی اگر اکتشافات به نتیجه نرسد ما 80 درصد این سرمایه گذاری را برای کاهش ریسک سرمایه گذاری پرداخت می کنیم .البته ما تنها به بخش خصوصی تسهیلات اعطا می کنیم. به همین دلیل شاید صندوق بیمه جزو صندوق هایی که حاکمیت آن را برای حمایت 100درصدی از بخش خصوصی کامل ایجاد کرده است.
    به گفته دهقانی، صندوق در سال های گذشته معوقات سنواتی داشت که برای وصول آنها اقدام کرده است. صندوق پول بانک ها را مطابق با بیمه نامه صادر شده پرداخت کرده است به همین دلیل اعتبار نزد بانک های عامل بسیار خوب است.
    وی اظهار کرد: در حال حاضر نیز به طور تقریبی معوق بانکی که سنواتی باشد نداریم. درنتیجه می توان گفت کارکرد صندوق کارکرد مثبتی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر