وزیر صمت در اصفهان اعلام کرد :

کاهش ۱۵ میلیون تنی صادرات مواد معدنی خام در یکسال گذشته/ افزایش تولید فولاد خام بالاتر از میانگین جهانی

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه آیین تحویل رسمی اولین محموله ریل قطارهای پرسرعت شرکت ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: طبق آمار پیش از سال ۹۷ بالغ بر ۲۳ میلیون تن صادرات سنگ آهن از ایران انجام می گرفت که با تغییر سیاست های وزارتخانه این رقم به کمتر از ۸ میلیون تن در سال ۹۷ رسیده است.;

کاهش ۱۵ میلیون تنی صادرات مواد معدنی خام در یکسال گذشته/ افزایش تولید فولاد خام بالاتر از میانگین جهانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، رضا رحمانی گفت: رویکرد موجود در ممانعت از خام فروشی امروز در دستور کار وزارت صمت بوده و در راستای ایجاد ارزش افزوده و اشتغالزایی، صادرات انواع خام فروشی با محدودیت مواجه است.
    وی افزود: البته نمی توان به طور کلی حجم صادرات برخی تولیدات معدنی را به صفر رساند چرا که در برخی موارد مصرف داخلی وجود ندارد و در برخی دیگر به سبب تامین ارز مورد نیاز واحدها، بخشی از تولیدات سنگ آهن صادر می شود.

    رحمانی خاطر نشان کرد: طی دو سال گذشته و در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی با برنامه ریزی انجام گرفته جهت تکمیل زنجیره تولید صنایع بزرگ معدنی کشور، روند خام فروشی انواع مواد معدنی رو به نزول فاحش گذاشته و تولیدات موجود مورد مصرف واحدهای صنعتی خودمان قرار می گیرد.
    وزیر صمت تصریح کرد: مابه التفاوت میزان صادرات سال گذشته که بالغ بر 15 میلیون تن سنگ آهن بود در صنایع داخلی به مصرف رسیده و خوشبختانه در تولید فولاد خام بالاتر از میانگین جهانی از کشور های فرانسه و ایتالیا پیشی گرفته و رتبه دهم دنیا را از آن خود کرده ایم.

    رحمانی گفت: خوشبختانه در صنعت فولاد به جز در مواردی کاملا خاص به یک صنعت بومی تبدیل شده ایم و در طراحی و تولید پیشرفته ترین ماشین آلات این حوزه به خودکفایی دست یافتیم.
    وی افزود: حق مردم است که از اتفاقات رخ داده در حوزه تولید و تجارت کشور مطلع باشند به ویژه در بخش هایی همچون صنعت فولاد اقدامات ارزشمندی انجام گرفته و حتما آثار بسیار خوبی برای آینده صنعت کشور به بار خواهد نشست.

    وزیر صمت در پایان با اشاره به رویکرد جدید وزارت راه شهر سازی و راه آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص تامین نیاز های خود از محل تولیدات داخلی، گفت: این همکاری در سایه اعتقاد واقعی به رونق تولید است که جای تقدیر دارد و امیدوارم این روند تداوم داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر