کاهش اضطراب سرمایه گذاران، عامل حمایت از بازارهای سهام دنیا

عصر معدن- بازارهای سهام در سراسر جهان در ابتدای هفته جاری پیرو اعلام خبر سفر وزیر خزانه داری امریکا به چین برای انجام مذاکرات و کاهش نگرانی ها از وقوع جنگ تجاری میان دو ابرقدرت اقتصادی جهان، بالاخره روی خوش سرمایه گذاران را مشاهده کردند.;

کاهش اضطراب سرمایه گذاران، عامل حمایت از بازارهای سهام دنیا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از پلنر، شاخص MSCI برای سهام 47 کشور دنیا در روز دوشنبه به محدوده مثبت نمودار پا گذاشت و بازار سهام وال استریت نیز بیش از 1درصد افزایش یافت. معافیت از تعرفه های فولاد و آلومینیوم که از 23 مارس اجرایی شده است تا کنون برای بیشتر متحدان امریکا که از جمله مهمترین کشورهای صادر کننده فولاد به امریکا هستند، ایمن شده و تا 1 می 2018 اعتبار دارند و پس از آن در صورت توافق با امریکا به صورت دائم اجرایی خواهند شد. این امر بیش از پیش نشان داده که تعرفه ها تنها دستاویزی برای گرفتن امتیازات از کشورهای دنیا بوده و از ابتدا نیز هدف ترامپ حمایت از صنعت فولاد امریکا نبوده است.

    بازارهای سهام های اروپایی نیز با رشد مواجه شده اند و شاخص STOXX بیش از 0/4 درصد افزایش را ثبت کرده است. شاخص Nikkei ژاپن هم 0/7 درصد افزایش یافت و افت روز جمعه را جبران کرده است. تحت تاثیر اخبار ثبات اقتصاد دنیا و امریکا، دلار کمی افزایش یافت، اما هنوز در پایین ترین سطح یکماهه نسبت به ارزهای مهم دنیا قرار دارد.

    در بخش کامودیتی ها نیز بهای نفت برنت برای اولین بار از ژانویه در بهای بالای 70 دلار معاملات خود را آغاز نمود، اما انتظار می رود با آرام شدن نسبی شرایط اقتصاد دنیا و افزایش حلقه های چاه نفت امریکا به 804، در ادامه معاملات قیمت نفت تحت فشار قرار گیرد. بهای طلا نیز پس از رسیدن به بالاترین رقم در 5 هفته اخیر، با رشد بازارهای سهام، و افت روبرو شده و به 1345/290 دلار/اونس رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر