واردات مواد معدنی افزایش یافت

عصر معدن- طبق آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت، در پنج ماهه نخست امسال میزان صادرات مواد معدنی بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته است در حالی‌که میزان واردات کالاهای این بخش حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.;

واردات مواد معدنی افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا،‌ اخیرا میزان صادرات و واردات 24 کالای منتخب صنعتی و معدنی در پنج ماهه نخست سال‌ جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، اعلام شد.

    طبق این آمار در پنج ماهه نخست امسال،‌ ارزش صادرات زغال سنگ و لینیت 607.1 درصد افزایش یافته، در حالی‌که ارزش صادرات کانه‌های فلزی و سایر محصولات معدنی به ترتیب 40 و 7.8 درصد کاهش داشته است.

    براساس اطلاعاتی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) در اختیار ایسنا قرار گرفته، میزان (وزن) واردات سایر محصولات معدنی به جز کانی‌های فلزی، زغال سنگ و لینیت با کاهش 6 درصدی مواجه بوده است. این در حالی است ارزش واردات این محصولات بیش از 47 درصد افزایش داشته است.

    از طرف دیگر  میزان و ارزش واردات زغال سنگ و لینیت و کانه‌های فلزی به طور کل افزایش داشته است به طوری‌که ارزش واردات در این دو بخش به ترتیب 16 و 5.4 درصد بیشتر شده است.

    گفتنی است که ارزش صادرات بخش معدن در شش ماهه اول سال جاری معادل 524.6 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 33.4 درصد کاهش داشته است.

    همچنین میزان صادرات مواد معدنی در 150 روز اول سال جاری 8708.2 هزار تن بوده که نسبت به سال گذشته بیش از 20 درصد کاهش یافته است.

    ارزش واردات مواد معدنی به طور کل افزایش یافته است. میزان واردات در مدت مذکور معادل 111.6 میلیون دلار است که نسبت به پنج ماهه اول سال گذشته از لحاظ ارزشی و وزنی به ترتیب  21.8 و 10.1 درصد افزایش یافته است.

    در ذیل جدول مربوط به صادرات و واردات بخش معدن به تفکیک گروه که به صورت اختصاصی در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است:

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر