افزایش ۳۰ میلیون تنی حجم کل استخراج معادن کشور/ راه اندازی بیش از ۲۰ میلیون تن ظرفیت جدید در زنجیره فولاد کشور

عصر معدن- وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه توسعه معادن و صنایع معدنی که یکی از محورهای هفت گانه برنامه های راهبردی این وزارتخانه در سال ۱۳۹۸ بوده است، دستاوردهای قابل توجهی داشته است.;

افزایش ۳۰ میلیون تنی حجم کل استخراج معادن کشور/ راه اندازی بیش از ۲۰ میلیون تن ظرفیت جدید در زنجیره فولاد کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، در این راستا 77 معدن کوچک فعال سازی شد و طرح های توسعه تیتانیوم کهنوج، کلرید کلسیم و هیدروکسید منیزیم خور و بیابانک، مناطق انرژی بر لامرد، پارسیان و کاشان ، آلومینیوم جنوب، طرح های استانی فولاد و آلومینیوم جاجرم اجرا شد.

    گشایش اعتبارات اسنادی طرح زغالسنگ طبس با رقم 655 میلیون یوآن انجام و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

    اجرای عملیات اکتشاف به میزان 250 هزار کیلومتر مربع

    اجرای عملیات اکتشاف به میزان 250 هزار کیلومتر مربع و تامین الکترود گرافیتی مورد نیاز صنایع فولاد کشور در قالب قراردادهای بلند مدت و با قیمت حدود 60 درصد قیمت دوران قبل از تحریم از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

    در این راستا، برای جلوگیری از صادرات کالاهای خام معدنی دارای قابلیت فرآوری در داخل کشور با هدف اولویت بخشی به تامین نیاز صنایع داخلی و تکمیل زنجیره ارزش تولید محصولات صنایع معدنی برنامه ریزی های لازم به عمل آمد.

    راه اندازی بیش از 20 میلیون تن ظرفیت جدید در زنجیره فولاد کشور

    همچنین راه اندازی بیش از 20 میلیون تن ظرفیت جدید در زنجیره فولاد کشور و کمک به برقراری توازن در زنجیره تولید فولاد از اقدامات اساسی انجام شده بود.

    در این مدت، ارزبری تولید فولاد از 100 دلار بر تن به حدود 70 دلار بر تن کاهش یافت و رتبه جهانی کشور در تولید فولاد خام از 15 به 10 براساس آخرین رتبه بندی های جهانی ارتقا یافت.

    همچنین تولید فولاد خام در 8 ماهه نخست سال 1398 در قیاس با مدت مشابه سال قبل افزایش 6٫2 درصدی داشت .

    افزایش 30 میلیون تنی حجم کل استخراج معادن کشور

    آماده شدن کارخانه آلومینیوم جنوب (سالکو) با تولید 100 هزار تن در مرحله اول، توسعه سرمایه گذاری در صنایع معدنی با تکیه بر منابع داخلی بنگاه های بزرگ معدنی، افزایش 30 میلیون تنی حجم کل استخراج معادن کشور و جلوگیری از خام فروشی از طریق وضع عوارض صادراتی بر مواد پایه معدنی از اهم اقدامات دیگر بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر