قانع شدن معاونت معدنی برای کاهش عوارض صادراتی سنگ

عصر معدن- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شورای سیاستگذاری سنگ که در وزارتخانه ایجاد شده به منظور رفع مشکلات و چالش های فعالان این صنعت است.;

قانع شدن معاونت معدنی برای کاهش عوارض صادراتی سنگ
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱:۰۰

    بسیاری از فعالان صنعت سنگ می‌گویند شورای سیاستگذاری سنگ تا کنون اقدام مثبتی برای این صنعت انجام نداده است، جعفر سرقینی در گفت وگو با «عصرمعدن» درباره این مطلب اظهارکرد: جلسات شورای سیاست گذاری سنگ تا مدتی به شکل منظم تشکیل می شد اما مدتی است که متاسفانه برگزاری جلسات به روال قبلی نیست.
    وی ادامه داد: با این حال تصمیمات مهمی در جلسات شورای سیاستگذاری سنگ گرفته شده و آن را ادامه خواهیم داد تا بتوانیم به صنعت سنگ کشور کمکی برسانیم.
    سرقینی همچنین درباره تصمیمات گرفته شده نیز گفت: در خصوص حقوق دولتی و مشکلاتی که صنعت سنگی‌ها و نحوه واگذاری نیز پیشنهاداتی داده شده که در حد بضاعت عمل کرده ایم.
    معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: یکی از موارد مطرح شده در جلسات شورای سیاستگذاری سنگ درباره عوارض صادراتی بوده است، زیرا میزان عوارض برای این صنعت عدد بالایی بوده و فعالان سنگی در جلسات ما را قانع کردند که عوارض می‌تواند مانعی برای صادرات باشد و در صادرات وقفه ایجاد کند.
    سرقینی افزود: با توجه به موارد مطرح شده، در تصمیمات جدید، برای صادرات سنگ، عوارض بالا در نظر نگرفتیم و اکنون تنها 5درصد عوارض وضع شده که عدد بزرگی نیست.
    گفتنی است سنگ تزیینی در ایران دارای ذخایر فراوان و متنوعی است که با صادرات و توسعه فعالیت در این بخش می توان به ارزش افزوده قابل توجهی دست یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر