مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان:

خواستار افزایش عوارض صادراتی هستیم/ صرفه جویی ۴۸۰۰ میلیارد تومانی با بومی‌سازی تکنولوژی

عصر معدن- مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان درباره مشکلات موجود درخصوص تامین مواد اولیه این شرکت گفت: مشکل ما این است که معدنی‌ها فولادساز شدند و ۵۰ تا ۶۰درصد از تولیدشان را خودشان استفاده می کنند و اگر شرایط هم فراهم شود نسبت به صادرات آن اقدام می کنند.;

خواستار افزایش عوارض صادراتی هستیم/ صرفه جویی ۴۸۰۰ میلیارد تومانی با بومی‌سازی تکنولوژی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹:۰۰

    حمیدرضا عظیمیان با بیان این مطلب در گفت وگو با «عصرمعدن» در ادامه درباره عوارض 25 درصدی برای صادرات سنگ آهن نیز که از سوی وزارت صمت مطرح شده گفت: باید اشاره کنم که این عوارض بی تاثیر نبوده اما تاثیری که مورد انتظار ما بوده را نیز نداشته و ما خواستار افزایش عوارض صادراتی برای سنگ آهن هستیم.
    وی همچنین درباره اقدامات شرکت فولاد مبارکه اصفهان در زمینه بومی سازی تکنولوژی گفت: فولاد مبارکه تا به امروز در زمینه قطعه سازی پیشرفت قابل توجهی داشته و توانسته در این راه رقم 4هزارو 800میلیارد تومانی ذخیره کند و هزینه‌های خود را مدیریت کرده و حدود 4هزار قطعه را بومی سازی کند.
    به گفته وی، رویکرد جدید فولاد مبارکه به سمت بومی‌سازی فرآیند وساخت تجهیزات و ماشین رفته که ممکن است این ماشین‌ها از 100ها قطعه تشکیل شده باشد. این رویکرد جدید مبارکه است و با بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان و سازندگان قطعات و شرکت‌های فعال در این زمینه و پارک‌های علمی فناوری شهرک‌های علمی تحقیقاتی و دانشگاه‌ها قرارداد منعقد می‌کنیم تا حرکت علمی و گسترده ای در پیش رو داشته باشیم.
    عظیمیان همچنین درباره محصولات جدید تولید شده در این شرکت نیز گفت: فولاد مبارکه توانسته اسلب گاز ترش را برای صنایع نفت وگاز که یک محصول جدید است و در گذشته از خارج کشور تامین می‌شد تولید کند. همچنین توانسته بخشی از ورقه رنگی مورد نیاز برای بدنه لوازم خانگی را تولید کند.
    وی افزود: از دیگر محصولات جدید فولاد مبارکه که به تازگی انجام شده تولید فولاد مورد نیاز برای صفحه کلاچ ماشین است.
    مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت که در آینده نیز خبرهای جدیدی درباره دیگر محصولات تولید شده این شرکت خواهید شنید.
    وی درباره افزایش سرمایه شرکت فولادمبارکه نیز اظهار کرد: در 2ماه آینده سرمایه ما از 13هزارمیلیارد تومان به 21هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته سهامداران خواهد بود. در واقع این افزایش سرمایه واقعی بوده و به شکل صوری یا حساب سازی و تجزیه و تحلیل ارزیابی داراییی ها نخواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر