در گفت وگوی «عصرمعدن» با ابوالقاسم شفیعی مطرح شد:

نهضت فرآوری در صنعت سنگ ایران

عصر معدن- ابوالقاسم شفیعی، رییس انجمن سنگ ایران در خصوص برنامه های جدید این انجمن در سال جدید گفت: با توجه اینکه امسال، سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده ما نیز در این راستا، تصمیم گرفتیم محور فعالیت خود در سال ۹۷ را بر صادرات سنگ های تزیینی فرآوری شده بگذاریم.;

نهضت فرآوری در صنعت سنگ ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶:۰۰

    ابوالقاسم شفیعی در گفت وگو با پایگاه خبری «عصرمعدن» از نهضت فرآوری در صنعت سنگ خبر داد و در ادامه اظهار کرد: قرار بر این شده تا ما  نهضت فرآوری را در کارخانه هایی که توانایی برای تولید محصولاتی مطابق با استانداردهای اروپایی و صادراتی دارند بر پا کنیم. به این شکل که این دست از کارخانه ها را شناساسیی کرده و با فعال کردن آنها بتوانیم سهمی در بازارهای جهانی داشته باشیم.

    وی ادامه داد: برای رسیدن به اهداف تعریف شده در بازار صادراتی، تحقیقات میدانی در منطقه آسیای میانه همچون قرقیزستان، ترکمنستان و .. انجام شده و اخیرا نیز مذاکراتی با مسئولان آنها داشتیم و برای اینکه بتوانیم به این هدف برسیم باید بتوانیم نظر مساعد آنها را جلب کنیم که در صورت موفقیت در این امر، دیگر نیازی به دریافت تسهیلات و وام از بانک‌ها نخواهیم داشت زیرا  می توانیم با صادر کردن محصول به این کشورها زمینه را برای بهبود شرایط فراهم  کنیم.

    رییس انجمن سنگ ایران درخصوص وضعیت معادن سنگ در سال جدید گفت: به طور قطع وضعیت معادن در سال جدید بهتر از سال 96 نخواهد بود و ما پیش بینی می کنیم که  حتی 10 تا 15 درصد نیز کاهش تولید داشته باشیم.

    گفتنی است ایران با برخورداری از ذخایر فراوان سنگ های تزیینی در بین 5 کشور نخست جهان در این زمینه وجود دارد که می‌توان با بهره گیری از این ذخایر و تولید محصولات با کیفیت به یکی از قطب های اصلی تولیدکننده و صادرکننده سنگ در منطقه تبدیل شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر