معاون امور معادن و صنایع معدنی در گردهمایی معاونان صنایع استان ها عنوان کرد ؛

ارزآوری ۲۰ میلیارد دلاری بخش معدن/ فروش شمش از سامانه بهین یاب

عصر معدن- معاون امور معادن و صنایع معدنی گفت: با تمام شرایط سخت توانسته ایم صنعت را سرپا نگه داریم و در این شرایط نه تنها آسیب ندیده ایم بلکه ارزآوری و صادرات ما به ۲۰ میلیارد دلار رسیده است.;

ارزآوری ۲۰ میلیارد دلاری بخش معدن/ فروش شمش از سامانه بهین یاب
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» بقه نقل از  شاتا؛جعفر سرقینی در گردهمایی معاونان صنایع مسئولان ستاد تسهیل گفت: امروز شرایط بین المللی به نفع صنعت و معدن تمام شده است و ما شرایط رو به رشدی را شاهد بوده ایم. صادرات و مواد اولیه ما در حوزه معدن در این شرایط افزایش یافته است.

    او با اشاره به اینکه سامانه بهین یاب به عنوان ملاک عمل ما قرار گرفته است و از زمانی که این سامانه ملاک بوده است بسیاری از مشکلات ما کم شده است گفت: از این پس تنها واحدهای عضو بهین‌یاب، اجازه خرید شمش را دارند و 14 شرکت تاکنون در بهین یاب ثبت نام کرده اند.

    سرقینی افزود: بهین یاب در تنظیم بازار به ما کمک کرده است و فلزات در این امر پیشرو بوده اند.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کاهش قیمت در بعضی از فلزات گفت: امروز شاهد تعادل قیمت ها در بستر بورس کالا هستیم؛ و کالایی همچون الکترود گرافیکی 40 درصد کاهش قیمت داشته است.

    وی در بخش دیگری از صحبت هایش به همکاری میان صنایع معدنی و صنایع تولیدی اشاره کرد و گفت: بسیاری از تعرفه ها در حوزه معدن و صنایع مشترک است و نیاز مند همکاری دو جانبه است و استان ها باید این مقوله را در نظر داشته باشند.

    وی از ارسال 3 هزار و 17 تعرفه مورد تایید معاونت معدنی، به استان ها خبرداد.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه ارزش تولیدات مواد معدنی و زنجیره تولید آن، پارسال حدود 21 میلیارد دلار بوده است‌، تصریح کرد: البته درآمدهای معادن کوچک بسیار قابل توجه است و نباید فکر کنیم چون اسمشان کوچک است، درآمد ناچیزی دارند.

    سرقینی با یادآوری اینکه بررسی آمار تولیدات سه ماه اول امسال در حوزه معدن و صنایع معدنی حاکی از رشد تولیدات در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است، اظهار کرد: همه ما به این موضوع اذعان داریم که در حال حاضر شرایط پیچیده‌ای را پشت سر می‌گذاریم اما آنچه که از اهمیت زیادی برخوردار است، آرامش نسبی در جامعه است که به واسطه نزدیکی دولت و بخش خصوصی حاصل شده است.

    معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه همه باید کمک کنیم تا معادن به چرخه فعالیت بازگشته و اقتصاد از وجود این عرصه بهره‌مند شده و کم نیاورد، بیان کرد: خوشبختانه معدن و صنایع معدنی جزو حوزه‌هایی است که در آن ظرفیت‌سازی‌های خوبی اتفاق افتاده و این موضوع را می‌توان از ارزآوری 20 میلیارد دلاری که در سال گذشته محقق شد، دید.

    وی در بخش دیگری از صحبت هایش به فعال نبودن معاونت معدنی به صورت مجزا در استان ها اشاره کرد و گفت: ما پیگیر جدا سازی فعالیت معاونت امور معدنی با دیگر معاونت ها هستیم ولی تاکنون میسر نشده است و تاکنون سازمان استخدامی مجوز انجام آن را به ما نداده است.
    او به استعلام قبل از مزایده در واگذاری امور معادنی اشاره کرد و گفت: برای کمتر شدن مشکلات، استعلام درخواست کننده از دستگاه های مرتبط انجام شود تا روال قانونی پس از برگزاری مزایده به سرعت انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر