زغال سنگ در تابستان گران می شود

عصر معدن- دبیر انجمن زغالسنگ ایران از افزایش ۲۰ درصد قیمت زغال سنگ خبر داد.;

زغال سنگ در تابستان گران می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» سعید صمدی با بیان این مطلب گفت: درجلسه مشترک با حضور نمایندگان وزارت صنعت معدن وتجارت، هیات مدیره انجمن زغال سنگ ایران، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان  قیمت زغال سنگ پس از مذاکرات طولانی با افزایش 20 درصدی از 510 هزارتومان سال گذشته به 612 هزار تومان به ازای هرتن افزایش یافت. این افزایش قیمت برای زغالسنگ خام تحویلی به کارخانه های زغالشویی 21 درصد تعیین شد.

    به گفته وی، نرخ جدید زغال سنگ از تاریخ یکم تیرماه سال 97، اجرایی خواهد شد .تفاهم به دست آمده در اولین روزهای فعالیت مدیر عامل جدید ذوب آهن نشان از دوره خوب تعامل و همکاری بین معدنکاران زغال سنگ و ذوب آهن اصفهان دارد .

    صمدی افزود: نرخ جدید زغال سنگ با قیمت های جهانی زغال سنگ فاصله زیادی دارد و انجمن زغال سنگ در جهت تعامل با ذوب آهن با این نرخ موافقت نمود و با توجه به مذاکرات انجام شده با معاونت معدنی وزرات صنعت ،معدن و تجارت در سال جاری در جهت کمک های ایمنی معادن زغال سنگ ،ایجاد پایگاه های امداد و نجات و کمک به نوسازی معادن و خرید تجهیزات مدرن و نهایتا تامین منابع زیر ساخت های معادن زغال سنگ گامهای اساسی برداشته خواهد شد و معدنکاران زغال سنگ روی این برنامه ها خیلی حساب باز کرد.

    صمدی ادامه داد: انجمن زغال سنگ پس از مطالعات اقتصادی و جلسات متعدد خواستار تعیین فرمول دایمی قیمت زغال سنگ بر مبنای 32 در صد قیمت شمش فولاد صادراتی  شده بود واز این فرمول در جلسات مختلف با وزارت صنعت، معدن و تجارت دفاع شده بود ولی عملا روی این فرمول اجماع حاصل نشد. اما انجمن زغال سنگ در جهت شفافیت ،پیش بینی پذیری و نهایتا حضور سرمایه گذارن در حوزه زغال سنگ خواستار تعیین فرمول بر اساس قیمت های جهانی زغال سنگ با توجه به پارامترهای کیفی است.

    دبیر انجمن زغالسنگ ایران گفت: افزایش قیمت های جهانی زغال سنگ و افزایش نرخ ارز صادرات زغال سنگ را جذاب کرده است و در ابتدای سالجاری اولین محوله صادراتی زغالسنگ ایران وارد بازار جهانی شد که با استقبال خوبی مواجه گردید و در حال حاضر در حال مذاکره جهت عقد قرارداد های بعدی صادراتی هستیم.

    به گفته وی، در مجموع قیمت زغال سنگ صادراتی نرخ بهتری نسبت به قیمت زغال داخلی دارد و در آیند با افزایش صادرات توسعه معادن وتولید زغال سنگ با توجه به ذخیره قطعی یک میلیارد تنی شتاب خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر