خبری از کسری سنگ بلوک در ایران نیست

عصر معدن- دبیرکل انجمن سنگ ایران گفت: ما کسری بلوک سنگ در کشور نداریم و حمایت برای بهبود کیفی در این بخش را می خواهیم. هر اندازه کیفیت محصول استخراجی از معدن بالا برود هزینه فرآوری کاسته می شود و بهره وری نیز افزایش پیدا می کند.;

خبری از کسری سنگ بلوک در ایران نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴:۰۰

    احمد شریفی در گفت وگو با «عصرمعدن» درخصوص نقاط ضعف موجود در معادن سنگ کشور اظهار کرد: اکنون از 27 میلیون ظرفیت موجود تنها یک سوم یعنی 10میلیون تن سنگ برداشت می شود که خود ضعف بزرگی به شمار می آید.
     ضعف دوم صنعت سنگ ایران این است که میزان برداشت سنگ استاندارد و با کیفیت مناسب واحد فرآوری تنها 30درصد است که عدد بسیار پایینی بوده و باید به 60درصد برسد. این موضوع به دلیل مشکلات موجود در اکتشاف، طراحی استخراج، ماشین آلات است.
    به گفته وی، ما باید تلاش کنیم تا تولید معادن افزایش یابد و تمام واحدهای فرآوری سنگ استاندارد داشته باشند و بخشی از آن صادر شود. به عقیده بنده، زمانی که سنگ کوپ ایران به چین رفته و از آنجا به دیگر کشورها صادر می‌شود در واقع به برند شدن سنگ ایران کمک می‌کند.

    وی در ادامه سخنانش درباره ایجاد کنسرسیوم و شهرک‌های صنعتی در صنعت سنگ نیز گفت: اکنون 10 کنسرسیوم برای صنعت سنگ و یک کنفدراسیون  ایجاد شده است. البته نکته اینجاست که ما در کارهای گروهی دچار مشکل هستیم و باید در ابتدا فرهنگ این کار را به وجود آوریم. در این میان حمایت دولت از فعالان این صنعت می تواند منجر به بهبود فضای کار شود.
    دبیر کل انجمن سنگ ایران با بیان این مطلب در ادامه گفت: البته در راستای بهبود فضای کسب و کار و معرفی ظرفیت‌های سنگ کشور در تلاشیم با کمک شهرک‌های صنعتی و ایمیدرو بتوانیم پاویون قوی در نمایشگاه‌های سنگ همچون نمایشگاه ایتالیا داشته باشیم. در واقع اگر دولت حمایت لازم برای داشتن پاویون قوی در 3 نمایشگاه ورونا، شیامن و ازمیر داشته باشد می توانیم در توسعه صادرات سنگ به موفقیت برسیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر